روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

پایان طرح دریابست در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از پایان طرح دریابست در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۰۸۹
پایان طرح دریابس در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با پایان طرح دریابست، بیش از سه هزار صیاد بنادر صیادی خوزستان فعالیت صیادی خود را از سر گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تقویت ذخایر آبزیان، سالاانه دریابست‌های متعددی تعیین می‌شود و در همین راستا ۲۰ مهرماه امسال در این منطقه دریابست اعلام شد و امروز این دریابست پایان یافت.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار خانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی ارتزاق می‌کنند خواستار نگاه ویژه و حمایت مسئولان استانی از صنعت صیدو صیادی خوزستان شد.

ابوعلی بیان کرد: سالاانه حدود ۵۰ هزار تُن آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس انجام می‌شود، افزود: خوزستان مقام چهارم صید آبزیان دریایی را دارد.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی استان خوزستان ظرفیت صیدی بیش از این را نمی‌دهد تصریح کرد: به دلیل حفظ و تقویت ذخایر، اجازه صید بی رویه را صادر نمی‌کنیم بنابراین سعی می‌شود در حد متعادل، پس از بررسی‌های میدانی، میزان صید را توسعه دهیم.

مدیرکل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد:به منظور حفظ و تقویت ذخایر آبزیان دریایی، زیستگاه‌های مصنوعی را با کمک اتحادیه‌ها و اعتبارات دولتی توسعه می‌دهیم.

ابوعلی خواستار همراهی شرکت پخش فراورده‌های نفتی آبادان نسبت به حل  مشکلات سامانه سوخت و همکاری با شیلات و صیادان در جهت تامین سوخت شناور‌های صیادی شد.

وی گفت:هم اکنون به صورت موقت سوخت مورد نیاز شناور‌های صیادی در منطقه چوئبده از طریق مخازن سیار با هماهنگی اتحادیه انجام می‌شود.

  ابوعلی افزود: با موافقت استاندارخوزستان هر دو ماه یکبار، کارگروهی به ریاست معاونت امنیتی استانداری و دبیری اداره کل شیلات و با حضور کلیه ادارات و ارگان‌های مرتبط با صنعت صید و صیادی و اتحادیه‌های صیادی استان تشکیل و موضوعات صید و صیادی مطرح و تصمیم گیری‌های لازم به عمل می‌آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار