۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

تعیین ۱۸ معیار در اوراق‌سازی شناور‌ها از سوی محیط زیست

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از تعیین ۱۸ معیار اصلی به منظور اوراق سازی شناور‌ها از سوی این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۷۲
تعیین ۱۸ معیار در اوراق‌سازی شناور‌ها از سوی محیط زیست
 
ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور استاندارد سازی فعالیت‌های شرکت‌های اوراق سازی کشتی، ضوابط محیط زیستی سایت‌های اوراق سازی کشتی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تدوین شده است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: این امر در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی، بررسی، نظارت و مقابله با آلودگی‌های دریایی تدوین شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با رعایت ضوابط محیط زیستی اوراق سازی شناورها، شاهد عدم آسیب به محیط زیست دریایی و ساحلی آب‌های کشورمان باشیم.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: ضوابط محیط زیستی اوراق سازی شناور‌ها یا از سوی سازمان محیط زیست به عنوان مرجع ابلاغ می‌شود یا با همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان نظام فنی و اجرایی کشور به ارگان‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

الماسی با اشاره به اینکه همچنان ممنوعیت اوراق سازی شناور‌های سایر کشور‌ها در آب‌های ایران برقرار است، اذعان داشت: با تدوین ضوابط محیط زیستی اوراق سازی شناورها، از این پس مشخص خواهد شد که  کدام سایت‌ها و تحت چه شرایط خاصی می‌توانند نسبت به اوراق سازی شناور‌ها اقدام کنند.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از تعیین ۱۸ معیار اصلی به منظور اوراق سازی شناور‌ها از سوی این سازمان خبر داد و گفت: با تدوین ضوابط محیط زیستی اوراق سازی شناورها، شرایط تفصیلی‌تری برای سایت‌های استاندارد فعال در نظر گرفته شده است.

الماسی با اشاره به اینکه اوراق سازی شناور‌ها از جمله نیازمندی‌های کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: به همین منظور سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است ضمن فعالیت قانونی سایت‌های اوراق سازی، نسبت به عدم آلودگی آب‌های کشور به دلیل فعالیت این سایت‌ها نظارت کامل را داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار