۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
نایب رئیس کمیسیون بازرگانى داخلى اتاق بازرگانى ایران:

مسیر صادرات و واردات از طریق دریا هموارتر شود

نایب رئیس کمیسیون بازرگانى داخلى اتاق بازرگانى ایران گفت: با توجه به شرایط کشور و پتانسیلی که پسکرانه بنادر دارد می توان فعالیت های اقتصادی توجیه پذیر را به سمت پسکرانه بنادر برد تا از این طریق صادرات کشور رونق گیرد.
کد خبر: ۸۷۹۳۱
مسیر صادرات و واردات از طریق دریا هموارتر شود
 
به گزارش مانا، سید اسماعیل یزدان پناه در مورد استفاده از ظرفیت هاى بندرى و دریایى کشور در برهه زمانى کنونى که اقتصاد ایران درگیر چالش‌هایى از جمله تحریم و کرونا است، اظهار داشت: ضرورت دارد فعالان اقتصادی و نهادهای سیاست‌گذار اقتصادی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی مذاکراتی داشته باشند و با بیان نظرات، ارائه راهکارها و تبیین چالش‌ها در مسیر استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندری و دریایی گام بردارند.
وى ادامه داد: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا ارتباط ایران با کشورهای اقتصادی هدف کمرنگ شود بدین جهت باید چاره اندیشی شود تا بتوان از ظرفیت‌های بندری و دریایی به ویژه در حوزه واردات و صادرات بهره بیشتری ببریم.
نایب رئیس کمیسیون بازرگانى داخلى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران با تأکید بر اینکه  فعالیت‌های اقتصادی که توجیه بالایی دارد را می توان در پسکرانه بنادر مستقر کرد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر دریایی و بندری کشور باید مقوله صادرات را به طور ویژه در دستور کار قرار دهیم.
یزدان پناه تصریح کرد: اگر راه برای صادرات و واردات از مسیر دریا هموارتر شود و در این میان بخش لجستیک و سایر شغل‌های  حمل و نقل پویاتر شود، می توان سرمایه گذاران را به حمل و نقل دریایی علاقمند کرد.
وی ادامه داد: ضرروت دارد که سرعت ترخیص کالا از بنادر افزایش پیدا کند و با یکپارچگی نهادهای مرتبط در حوزۀ ترخیص کالا به ویژه در بخش مواد اولیه مانع از تضرر فعالان اقتصادی در حوزۀ تولید داخلی شویم.
نایب رئیس کمیسیون بازرگانى داخلى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران گفت: امیدواریم با وحدت رویه در راستای انجام فعالیت ها، از اقدامات جزیره‌ای پرهیز شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار