۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
دبیر انجمن صنفی دریانوردان:

اصلاح قوانین دریایی کشور ضروری است

دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه اصلاح قوانین دریایی کشور یک ضرورت و الزام است، گفت: در حال حاضر شرایط حاکم بر فعالیت های دریایی تغییر کرده و وضعیت به گونه‌ای پیش رفته است که قوانین قبلی پاسخگو نیست و نیازمند اصلاحات اساسی است.
کد خبر: ۸۷۸۷۲
اصلاح قوانین دریایی کشور ضروری است
 
به گزارش مانا، سامان رضایی در مورد اصلاح قوانین دریایی کشور، با اشاره به اینکه یکی از سرفصل های مهم در حوزه حمل و نقل دریایی، نیروی انسانی متخصص  است، اظهار داشت: فعالیت های دریایی یک امر ویژه، تخصصی و بین‌المللی است که محصور در یک اقلیم و محدوده خاص نیست ، بنابراین  قانون های عام، ملی و محلی یک کشور پاسخگوی نظارت و ‌مدیریت بهینه این فعالیت‌ها نبوده و باید متناسب با قوانین ملی و بالادستی هر کشور‌، دستورالعمل های تخصصی به روز و هم‌راستا با قوانین تخصصی بین‌المللی و منطقه‌ای تدوین شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط حاکم بر فعالیت های دریایی تغییر کرده و وضعیت به گونه‌ای پیش رفته است که قوانین قبلی پاسخگو نیست و نیازمند اصلاحات اساسی است.
 
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر عزم سازمان بنادر و دریانوردی بر تغییر قوانین دریایی، عنوان کرد: این اتفاق یک الزام است و خوشبختانه در طول چند سال اخیر اقدامات بسیاری در این رابطه صورت گرفته و هشت فصل از ۱۴  فصل مربوطه اصلاح شده است.
 
رضایی با اشاره به اینکه قوانین جدید به روز شده اند، گفت: در مورد اصلاح قوانین دریایی، تعداد زیادی کنوانسیون در حوزه دریایی و دریانوردی الحاق شده است و کماکان جا دارد که تدوین و اصلاح در سطح وسیع تری صورت گیرد و کار تکمیل شود.
 
وی با بیان اینکه اگر یک قانون اصلاح می‌شود باید ظرفیت های اجرایی نیز داشته باشد، عنوان کرد: آن‌چه از اصلاح قوانین دریایی برداشت می کنیم این است که ظرفیت اجرایی دارد.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان ادامه داد: در عین حال باید ظرفیت هایی حوزه دریایی در آینده با آن مواجه می شود مدنظر قرار گیرد، به طور مثال توجه به شناورهای خودران یکی از این موارد است و تحولی خواهد بود که در آینده با آن مواجه می شویم، بنابراین از هم اکنون باید در خصوص آن چاره اندیشی و ظرفیت سازی کنیم.
 
 رضایی در عین حال بر ضرورت آموزش هدفمند در حوزه دریایی تاکید کرد و گفت: باید آموزش هدفمند منابع انسانی در حوزه دریایی در دستور کار قرار گیرد و تا در زمینه کارورزی با چالش و کمبود مواجه نشویم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار