۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

ساخت حوضچه شبیه‌ساز مقابله با آب‌گرفتگی شناور در بندر امام

مدیرکل بنادرو دریانوردی خوزستان گفت: با هدف ارتقای سطح آموزشی کارآموزان و نیروهای عمل‌کننده در مانور برای مقابله با سوانح دریایی، حوضچه شبیه‌ساز دریایی به همت کارشناسان دریایی بندر امام خمینی(ره) طراحی و ساخته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۶۸
 
ساخت حوضچه شبیه‌ساز مقابله با آب‌گرفتگی شناور در بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس با اعلام این خبر بیان داشت: کارآموزان و شرکت‌کنندگان در مانور‌های عملیات امداد دریایی با بهره‌گیری ازاین حوضچه، نحوۀ به‌کارگیری صحیح و اصولی از تجهیزات مقابله با آب گرفتگی را تمرین کرده و توان و آمادگی خود را در شرایط مقابله با سوانح دریایی را ارتقا می‌دهند.

وی درادامه افزود: از آنجا که در عمده سوانح دریایی منجر به غرق شدگی شناور، به‌کارگیری تجهیزات مرتبط به مقابله با آب‌گرفتگی که در اغلب در شناور‌ها پیش‌بینی و تعبیه شده از اهمیت زیادی برخوردار است، ایجاد شرایط مشابه آن و بررسی عملکرد نیرو‌های عمل‌ کننده در شرایط مشابه می‌تواند به ارتقای توان آنان کمک کند.

خاطر‌نشان می‌شود مرکز مقابله با سوانح دریایی بندرامام خمینی (ره) با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی با اتخاذ تمهیدات مختلفی می‌کوشد میزان وقوع سوانح دریایی به حداقل برساند.

سالانه حدود ۵۰ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بندرامام خمینی (ره) به عنوان دومین بندر بزرگ جمهوری اسلامی ایران تخلیه و بارگیری می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار