روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
در سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت؛

بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی بندر امام

مدیرعامل بنادر و دریانوردی کشور در جریان سفر خود به خوزستان ضمن بازدید از روند پیشرفت احداث پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری، آخرین مسائل مرتبط به مشکلات و چالش‌های پیش روی آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۷۰۱
بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد در نخستین بخش از بازدید خود، از پروژه تعمیرات اساسی، بهسازی و تعریض بزرگراه بندرامام بازدید کرد و از آخرین مراحل پیشرفت آن با توضیحات دست اندرکاران پروژه آگاه شد.

در جریان این پروژه مسیر ۱۰‌کیلومتری مسیر بزرگراه بندر امام خمینی (ره) شامل دو باند رفت و برگشت بهسازی، تعریض و تحت تعمیرات اساسی قرار می‌گیرد. خاکبرداری، خاکریزی، آسفالت چند لایه، ساخت نیوجرسی‌ها، تعمیرات اساسی پل ورودی، نصب تابلو‌های علائم هشداره دهنده، جابه‌جایی پایه‌های برق، فیبر نوری و لوله آب از اهم فعالیت‌های این پروژه است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از پروژه احداث رمپ و لوپ‌های تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن بندرامام که با پیشرفت پنجاه درصدی در حال تکمیل است، بازدید کرد.

این پروژه از جمله پروژه‌های قابل توجهی است که  با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و از محل اعتبارات  سازمان و دریانوردی به مرحله اجرا رسیده است و حل مشکل گرۀ ترافیکی و تسهیل عبور و مرور وسائط نقلیه از اهم مزایای بهره برداری از این پروژه است.

به گزارش مانا، راستاد در ادامه از پروژۀ احداث جادۀ کمربندی بندر امام به آبادان بازدید و چالش‌های پیش روی این پروژه به لحاظ وجود معارض‌های طبیعی، شهری و دیگر چالش‌های پیش رو را بحث و بررسی کرد.

این پروژه با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و به منظور تعامل بندر و شهر، از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا است.

استفاده از ظرفیت‌های قراردادی و قانونی و اتخاد تمهیدات ویژه به منظور حمایت و جبران نوسانات اقتصادی از جمله راهکار‌هایی است که برای تسریع در پیشرفت این پروژه در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از روند پروژه سرمایه گذاری  در زمینه فرآوری  مواد خام بازدید کرده و با حضور کارشناسان از میزان پیشرفت آن آگاه شد.

بازدید از پروژه کارخانه فرآوری دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور با پیشرفت ۳۰ درصدی و بازدید از چهار باب انبار‌های نگهداری غلات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به متراژ ۳۲ هزار مترمربع به ارزش ۶۲۰ میلیارد ریال که به روش جدیدی احداث و موجب ارتقای بهره‌وری شده است، از دیگر نقاط بازدید راستاد در جریان این سفر بود.

همچنین بازدید از روند احداث پروژه کارخانه فرآوری روغن خوراکی و تولید خوراک دام و طیور به ارزش ۲۱۷۰ هزار میلیارد ریال که در مرحله تحکیم بستر قرار دارد، از دیگر برنامه‌های بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندرامام بود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از روند احداث پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های ٢٧ تا ٣۴مجتمع بندری امام که با پیشرفت ۵۳ درصدی با اعتباری معادل ۵۴۸ میلیارد ریال با هدف تقویت و ارتقای توان باربری اسکله‌ها  در دست اجرا  است، دیدن کرد.

راستاد در مرحله پایانی بازدید خود از مجتمع بندری امام، حین گشت دریایی از اسکله‌های مجتمع بندری و اسکله‌های صنایع پتروشیمی همجوار دیدن کرده و از آخرین وضعیت آبراه دریایی این مجتمع بزرگ بندری مطلع شد.

بندرامام بزرگترین بندر عملیاتی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار