۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

بررسی اثرات احتمالی ویروس کرونا روی آبزیان / تهدید محیط زیست دریایی با زباله کرونایی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: علاوه بر ایجاد زباله‌های دریایی ناشی از بیماری کرونا یکی از دیگر مهمترین عوامل تهدید کننده محیط زیست دریایی، اثرات احتمالی ویروس کرونا روی آبزیان است.
کد خبر: ۸۷۵۹۳
بررسی اثرات احتمالی ویروس کرونا روی آبزیان / تهدید محیط زیست دریایی با زباله کرونایی
 
احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اثراث منفی محیط زیستی ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح دنیا اظهار داشت: تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سطح آب‌های بین المللی حاکی از وجود تعداد زیادی ماسک داخل زباله‌های دریایی است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این گونه زباله‌های دریایی از طریق رودخانه‌ها و سیلاب‌ها وارد مناطق ساحلی و  نهایت آب‌های بین المللی شده است.

به گفته وی، در صورتی که این روند ادامه داشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بحران زیست محیطی دریایی ناشی از زباله‌های کرونایی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در آب‌های ایران تا کنون گزارش و تصاویر از زباله‌های کرونایی نداشته ایم که امیدواریم این امر ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: علاوه بر ایجاد زباله‌های دریایی ناشی از بیماری کرونا یکی از دیگر مهمترین عوامل تهدید کننده محیط زیست دریایی، اثرات احتمالی ویروس کرونا روی آبزیان است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خاطرنشان کرد: این امر نیازمند انجام تحقیقات گسترده در سطح جهانی است که امید می‌رود در آینده نتایج حاصل از این تحقیقات مشخص شود.

وی در ادامه گفته‌های خود به تعطیلی شناگاه‌های سواحل دریای خزر طی تابستان امسال به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و بیان داشت: این امر تاثیرات مثبتی در کاهش آلودگی‌های دریایی داشته است و کیفیت آب را بهبود بخشیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با کشف ویروس کرونا و کنترل جهانی این بیماری بتوانیم شاهد رفع همه جانبه مشکلات ناشی از این ویروس در سطح دنیا باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار