۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

بندر بیروت برای فعالیت مجدد آماده می‌شود

بندر بیروت علی‌رغم نابودی بزرگترین اسکلۀ آن بر اثر انفجار، خود را برای بازگشت به روز‌های رونق آماده می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۴۳
بندر بیروت برای فعالیت مجدد آماده می‌شود

بندر بیروت برای فعالیت مجدد آماده می‌شود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اگرچه مدیر بندر در گفتگو با آژانس خبری لبنان اعلام کرد برای آغاز فعالیت  مجدد آمادگی داریم، اما به گفتۀ برخی مقامات هنوز کار‌های زیادی برای بازگشت بندر به روز‌های اوج قبلی باقی مانده است.

بر اساس این گزارش تلاش برای پاکسازی و بیرون آوردن دو کشتی بزرگ غرق شده توسط تیم کارشناسی فرانسوی در جریان است و به گفتۀ مسئولان تا کنون ۷۸۰۰ تُن زباله از ساحل تخلیه شده است، اما برخی نواحی آن به علت حضور تیم تحقیقاتی نمی‌توانند پاکسازی شوند.

سرهنگ یوسف حیدر فرماندۀ یگان نیرو‌های لبنانی که به منظور پاکسازی در ساحل مستقر هستند در این زمینه گفت: ظرفیت عملیاتی بندر تا ۲۷ آگوست ۴۵ درصد بود  در این میان مسئولان پایانه‌های کانتینری می‌گویند از آنجائیکه این پایانه در شرق محل انفجار قرار دارد از تاریخ ۱۰ آگوست به ظرفیت ۸۰ درصدی زمان قبل بازگشته است.

گزارش‌های دریافتی از سایت تجارت عربی نیز حاکی است علی‌رغم اعلام مقامات و مسئولان دولت‌های مختلف برای کمک به باز‌سازی بندر، کمتر کمکی از سوی برخی کشور‌ها رسیده است.

چند روز پیش "Van Der Plas" مدیر بندر رتردام ضمن بازدید از بندر بیروت گفت: کارشناسان بندری آسیب‌های وارده را بررسی خواهند کرد تا گزارش آن جهت دریافت کمک مالی به بانک جهانی ارائه شود.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم بهترین راه حل‌ها را برای توسعه پایدار و اقتصادی شدن بندر انتخاب کنیم و اولویت اصلی این باشد که در کوتاه‌ترین زمان کالا‌های حیاتی و مورد نیاز مردم به بندر وارد شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار