۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

کرونا فعالیت بندر هامبورگ را مختل کرد

ویروس کرونا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاثیرات منفی خود را بر فعالیت بندر هامبورگ گذاشت به گونه‌ای که در شش ماهه اول سال جاری میلادی محموله‌های تخلیه و بارگیری در پایانه‌های آن با کاهش ۱۲ درصدی به ۶۱ میلیون تُن رسید این در حالی است که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ این میزان به ۶۹.۶ میلیون تُن رسیده بود.
کد خبر: ۸۷۵۳۳
کرونا فعالیت بندر هامبورگ را مختل کرد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Axel Mattern" مدیر‌عامل بازاریابی بندر هامبورگ با اشاره به این موضوع گفت: فعالیت این بندر در بخش واردات بیش از صادرات بوده  و در اثر ویروس کرونا بیشتر شاهد کاهش ظرفیت بوده‌ایم. به گونه‌ای که میزان واردات در این مدت کاهش ۱۶ درصدی  نسبت به شش ماهه اول سال ۲۰۱۹ را تجربه کرد اما در بخش صادرات با کاهش شش درصدی مواجه بودیم.

وی یاد‌آور شد: در بخش حمل و نقل کانتینر نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشتیم که به دلیل رکود اقتصاد چین و لغو برخی سفر‌ها اتفاق افتاد.

اگرچه بندر هامبورگ نسبت به سایر بنادر اروپا کمترین تأثیر را پذیرفت، اما با این حال زنجیرۀ تامین این کشور در سه ماهه اول بیشتر از سه ماهه دوم آسیب دید.

علی‌رغم تمامی  این مسائل و مشکلات خدمات حمل و نقل کالا و تدارکات در این بندر ۲۴ ساعته ادامه دارد.

وی در پایان گفت: ثبات در حمل و نقل دریایی طی دو ماه گذشته بیشتر بود که آن هم به رونق مجدد اقتصاد چین و اروپا بر می‌گردد به هر حال تلاش می‌کنیم تا پایان سال شاهد بهبود قابل توجه در افزایش ظرفیت بندری باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار