۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

قدرت موتور شناور‌های صیادی آبادان افزایش می‌یابد

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: افزایش موتور شناور‌های صیادی آبادان تا ۷۵ اسب بخار در چند قدمی تصویب قرار دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۹۲
قدرت موتور شناور‌های صیادی آبادان افزایش می‌یابد
 
سیدپرویز محبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: هم‌اکنون افزایش قدرت موتور شناور‌های صیادی آبادان در دستور کار مسئولان استانی و کشوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید هدف سازمان شیلات استفاده صد درصدی از ظرفیت صنعت صید و صیادی است افزود: در سال جاری با توجه به پیش بینی هزینه امیدواریم اسکلۀ صیادی آبادان تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

محبی با اشاره به کاهش فعالیت صید و صیادی در آبادان به علت شیوع ویروس کرونا بر ارائه تسیهلات لازم به صیادانی که با مشکلات مالی روبه‌رو شدند تأکید کرد.

جلیل مختار از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مانا خواستارافزایش قدرت موتور شناور‌های صیادی از ۴۵ به ۷۵ اسب بخار شد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داده است این مهم را عملی کند.

وی گفت: محدودیت صید برای صیادان باید برداشته شود، چرا‌که در آب‌های خلیج فارس به جز صیادان ایرانی، صیادان عراقی و کویتی هم فعال هستند که با محدود شدن صید برای صیادان ایرانی فقط جلوی ارز آوری به کشورمان گرفته می‌شود.

مختار با تأکید بر رفع مشکلات صیادان از جمله بیمه، تغییر سوخت و لایروبی رودخانه‌ها از مسئولان استانی و کشوری خواست که سایۀ محرومیت را از صیادان بردارد تا صید و صیادی اقتصادی‌تر و به‌صرفه‌تر شود.

۵۰۰ شناور و قایق صیادی در آبادان به صید و صیادی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس مشغول هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار