۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

ایجاد امکانات توریسم دریایی در بندر چارک

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در بندر چارک جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به این بندر و رونق بیش از پیش گردشگری در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۲۲
ایجاد امکانات توریسم دریایی در بندر چارک
 
 رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندر چارک واقع در غرب شهرستان بندر لنگه از اهمیت بسیار بالایی در توسعه توریسم دریایی استان برخوردار است و در واقع دروازۀ ورود گردشگران به جزیره کیش محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه هر ساله به ویژه در نیمه دوم سال شاهد هجوم گردشگران زیادی به بندر چارک جهت انجام سفر‌های دریایی به جزیره کیش هستیم، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با توسعه امکانات گردشگری شاهد افزایش میزان گردشگران ورودی به این بندر زیبا در ساحل خلیج فارس باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بندر چارک به دلیل حجم زیاد مسافر، در تمام فواصل زمانی کشتی برای رفت و آمد وجود دارد و بیشترین تردد کشتی‌ها از بندرچارک به کیش انجام می‌شود، خاطرنشان ساخت: کسانی که با خودروی شخصی خود می‌خواهند به کیش سفر کنند می‌توانند برای ورود به جزیره از لندینگ کرافت‌ها استفاده کنند.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان هرمزگان، فاصله دریایی بندر چارک تا جزیرۀ کیش حدود ۳۲ کیلومتر است که با شناور‌های مخصوص حمل خودرو حدود دو و نیم ساعت به طول خواهد انجامید.

وی با تأکید بر اینکه بندر چارک یکی از مهمترین دروازه‌های ورودی سرزمین اصلی به جزیره کیش محسوب می‌شود،  ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این بندر مورد توجه ویژۀ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واقع شده است.

برومند در ادامه بیان داشت: در همین راستا به منظور ایجاد کمپ گردشگری در بندر چارک امسال از محل پروژه‌های عمرانی اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است تا گردشگرانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند در صورت تمایل با برپایی کمپ‌های گردشگری در محل‌های در نظر گرفته شده در این بندر زیبا نیز اقامت داشته باشند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان اذعان داشت: به همین منظور یک میلیارد ریال اعتبار جهت ایجاد کمپ گردشگری در بندر چارک طی سال گذشته اختصاص یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: اقدامات در حال انجام در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان‌های ساحلی و جزایر، رضایتمندی گردشگران را به همراه داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار