۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

راه‌اندازی خط کشتیرانی در بندر گوادر

وزارت امور مذهبی پاکستان : خط دریایی با ایران راه‌اندازی شده و گذرگاه مرزی در بندر «گوادر» تاسیس خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۶

راه‌اندازی خط کشتیرانی در بندر گوادر

به گزارش مانا، وزارت امور مذهبی پاکستان در سیاست جدید مدیریت زائران خود اعلام کرد که خط دریایی با ایران راه‌اندازی شده و گذرگاه مرزی در بندر «گوادر» تاسیس خواهد شد. سهمیه‌بندی برای سفرهای زیارتی در پاکستان و دریافت مالیات اضافه از شهروندان نیز لغو می‌شود. 

دولت پاکستان همچنین تشکیل کمیته ویژه زائران در ایالت بلوچستان متشکل از نمایندگان مجالس ملی و سنا و همچنین رهبران گروه‌های شیعه و روحانیون را در دستور کار خود قرار داده است. 

«پیر نورالحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان اواسط شهریورماه سال گذشته اعلام کرد: مذاکرات با نهادهای مربوطه در پاکستان برای راه‌اندازی مسیرهای دریایی و پروازهای ویژه زائران شیعه به ایران و عراق در جریان است. 

استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است. 

ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان مرز زمینی دارد و زوار پاکستانی از مرز تفتان (میرجاوه) واقع در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شوند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار