۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

آمادگی برای اجرای طرح سالم‌سازی سواحل خوزستان

رئیس هیئت نجات غریق خوزستان از آمادگی این هیئت برای اجرای طرح سالم سازی سواحل خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۹۴
آمادگی برای اجرای طرح سالم‌سازی سواحل خوزستان
محسن ابدالی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: اولویت ما اجرای طرح سالم‌سازی سواحل استان است. ما به دنبال تشکیل ستاد ساماندهی سواحل هستیم تا با کمک ارگان‌های مختلف آمار غرق شدگی در استان را کاهش دهیم، در این راستا بنا داریم نقاط ساحلی پرخطر استان را شناسایی کنیم و در آن مناطق چهار ناجی غریق قرار دهیم.

وی با بیان اینکه طرح سالم‌سازی سواحل باید با برنامه‌ریزی مناسب اجرا شود، گفت: باید برای مردم استان و گردشگران فضای تفریحی و رفاهی امن و آرامی مهیا شود.

رئیس هیئت نجات غریق استان با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت سواحل استان اظهار کرد: تأمین امنیت جانی ساکنان مناطق ساحلی استان و گردشگران و جلوگیری از غرق شدن آن‌ها مهمترین دغدغه هیئت استان است و به همین منظور تبدیل نقاط خطرآفرین به طرح‌های سالم‌سازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: برای اجرای این طرح هیئت استان با مشکل تأمین هزینه و حقوق ناجیان غریق مواجه است و در صورت تأمین اعتبار و همکاری مسئولان، امکان استقرار کافی ناجی برای پوشش سواحل استان وجود دارد.

ابدالی با اشاره به اینکه خوزستان با ۱۵۱ غرق شده در صدر کشور قرار دارد گفت: در سال ۹۸، یک هزار و ۲۷۵ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که در این میان خوزستان در صدر آمار غرق‌شدگی قرار دارد همچنین مازندران با ۱۰۹ و گیلان با ۱۰۸ فوتی در جایگاه‎های بعدی‎ هستند.

رئیس هیئت نجات غریق خوزستان بیان کرد: حضور مسافرین و گردشگران در مناطق ساحلی شمال کشور چندین برابر خوزستان است لذا ۷۰ درصد آمار مغروقین را مسافران تشکیل می‌دهند این در حالی است که ۹۰ درصد آمار مغروقین ما اهالی و ساکنان مناطق ساحلی خوزستان هستند.

استان خوزستان حدود ۵۰۰ کیلومتر ساحل دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار