روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر به زودی آغاز می‌شود

نمایندۀ ماهشهر در مجلس شورای اسلامی بر حرکت این شهر بندری به سمت توسعۀ متوازن، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه ساحلی تأکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۸۷۶
فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر به زودی آغاز می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا، حبیب آغاجری در بازدید از منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر اظهار داشت: برای احداث فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر دو هزار هکتار زمین جانمایی شده و به زودی عملیات اجرایی این طرح با حضور مقامات کشوری شروع خواهد شد.

این نمایندۀ مجلس، توسعه منطقه ویژه و فاز دوم آن را برای شهر بندری و ساحلی ماهشهر مهم دانست و خاطر‌نشان کرد: جهت تسریع در انجام فرایند‌های این طرح مهم، لازم است تعامل‌های بین بخشی انجام شود تا این پروژۀ مهم کلید بخورد.

آغاجری در خصوص موقعیت حساس و راهبردی بندر ماهشهر به عنوان نگین خلیج فارس اظهار داشت: هنوز از ظرفیت‌های مهم بندری و ساحلی ماهشهر به خوبی استفاده نشده است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی به زودی مشکلات و توانمندی‌های اقتصادی ماهشهر را بررسی خواهد کرد و برای آن راهکار تعیین خواهد کرد.

نمایندۀ مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی به موقعیت استراتژیک بندر امام اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های بندری منطقه برای رونق اقتصادی و اشتغال مورد غفلت واقع شده است و باید از همۀ امکانات برای شکوفایی اقتصادی این منطقه بهره جست.

سید امید شهیدی‌نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز گفت: محل جدید فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و مناسب خود می‌تواند منجر به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی شود.

فاز دوم منطقه ویژۀ اقتصادی پتروشیمی قرار است در زمینی به وسعت دو هزار هکتار، پذیرای ۱۰ مجتمع بالادستی جدید پتروشیمی و صنایع تکمیلی آن باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌های مصوب کارگروه شاهد شکوفایی و رونق فعالیت‌ها در سطح بندر ماهشهر به ویژه رفع محرومیت‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته این شهرستان ساحلی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار