۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

۹۰ دستگاه کمک ناوبری در آب‌های استان بوشهر نصب شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با نصب بیش از ۹۰ دستگاه علایم کمک ناوبری، زمینه تردد ایمن شناور‌ها در آب‌های استحفاظی استان بوشهر فراهم شد.
کد خبر: ۸۶۸۴۸
۹۰ دستگاه کمک ناوبری در آب‌های استان بوشهر نصب شد
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد قاسمی یکی از رسالت‌ها و وظایف اداره کل بنادر و دریا‌نوردی استان بوشهر را تأمین ایمنی آبراه‌ها، ورودی بنادر و جزایر در محدودۀ دریایی استان دانست و اظهار داشت: در این راستا با نصب بیش از ۹۰ دستگاه علایم کمک‌ناوبری زمینۀ تردد ایمن شناور‌ها در آب‌های استحفاظی استان بوشهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه روشنایی علائم کمک‌ناوبری محدودۀ استان بوشهر بیش از ۹۴ درصد است خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که انجام شده تا آخر تیرماه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و این مهم شامل تمامی نقاط دریایی استان است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در کانال دسترسی بندر بوشهر و بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آرایش جدید بویه‌ها در حوضچه چرخش بندر بوشهر انجام شده که با اتمام عملیات آماده سازی، بویه‌های مذکور در محل‌های تعیین شده مستقر شدند.

 قاسمی افزود: در سایر بنادر نیز عملیات آماده‌سازی بویه‌ها و اقداماتی که برای تأمین و نگهداری آن‌ها بوده صورت گرفته که به محض مساعد شدن وضعیت جوی در چند روز آینده آن‌ها نیز مستقرمی شوند.

 وی گفت: مجموع بویه‌های آماده به کار به عنوان اصلی‌ترین روش تأمین ایمنی آبراه‌ها تا چند روز آینده به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید که با توجه به نوع عملیاتی که در فاز‌های مختلف بویه‌گذاری صورت می‌پذیرد، انجام چهار عملیات به آب‌اندازی در یک‌روز توسط تیم عملیاتی بندر بوشهر یک اقدام بی‌نظیر و در خور تحسین است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار