۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
در جلسه ویدیو کنفرانس به ریاست اسحاق جهانگیری مطرح شد:

رشد 177 درصدی تخلیه کالای اساسی در سال 98/ ترخیص و خروج کالای اساسی در کوتاهترین زمان/ عدم وجود کالای رسوبی کانتینری و فله در بندر چابهار

در جلسه ویدئوکنفرانس به ریاست معاون اول رئیس جمهور که با سه بندر بزرگ کشور برگزار شد مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از فعالیت بندر چابهار در بحران ویروس کرونا و رشد ۱۷۷ درصدی تخلیه کالای اساسی از طریق بندر چابهار در سال ۹۸ گزارش داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۴
رشد 177 درصدی تخلیه کالای اساسی در سال 98/ترخیص و خروج کالای اساسی در کوتاهترین زمان/ عدم وجود کالای رسوبی کانتینری و فله در بندر چابهار
به گزارش مانا، این جلسه که امروز (سه شنبه دوم اردیبهشت) و از طریق ویدئوکنفرانس به ریاست اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل سه بندر بزرگ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان برگزار شد، گزارش عملکرد سال ۹۸ و روند فعالیت بنادر در شرایط بحران ویروس کرونا گزارش شد. 
بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این جلسه، با اعلام رشد ۱۷۷ درصدی تخلیه کالای اساسی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، میزان تخلیه و باگیری کالای اساسی در بندر چابهار را طی فروردین ماه امسال با ۳۰ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اعلام کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی همچنین میزان رشد کل عملکرد و تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیر نفتی بنادر چابهار را با رشد ۴۰ درصد طی مدت مشابه اعلام کرد که از این میزان تخلیه کالای غیر نفتی طی مدت مذکور از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.
 وی با توضیح اینکه ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی طی هفت فروند کشتی در هفته جاری به بندر ورود شد و عملیات تخلیه این کالا‌ها در حال انجام است افزود: طی مدت یک سال گذشته ورود کشتی‌های سایز بزرگ به بندر ۲۳ درصد رشد داشته که بالطبع با این موضوع شاهد افزایش تردد ۴۵ درصدی در جاده‌های مواصلاتی استان بودیم.
 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان همچنین احداث سازه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار با هدف تأمین و ارتقاء ایمنی و امنیت دریانوردی در بازه زمانی ۲۵ روزه و به طول ۶۰ متر را یکی از اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه دریایی اعلام کرد.
در ادامه مدیر کل گمرک چابهار با بیان اینکه ترخیص و مجوز خروج کالا با حداقل اسناد صورت می‌پذیرد اظهار کرد: گمرک تعامل و همکاری همه جانبه‌ای در راستای ترخیص هر چه سریعتر کالا از طرثق مبادی بندر دارد. کریمی همچنین ضمن ابراز رضایت از فعالیت شبانه روزی بندر و گمرک آمار کالای رسوبی کانتینری و فله در بندر چابهار را منفی اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار