۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

تأکید اعضای IMO بر لزوم بازنگری در پروتکل‌های بندری

نمایندگان ۱۰ رژیم کنترل بندری در یک کنفرانس ویدیویی که با حضور دبیر‌کل IMO بر‌گزار شد بر لزوم تغییر پروتکل‌های بندری در شرایط بحران کرونا تأکید کردند.
کد خبر: ۸۶۴۰۸
تأکید اعضای IMO بر لزوم بازنگری بر پروتکل‌های بندری
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، نمایندگان در این نشست خواستار اتخاذ یک رویکرد عملی و انعطاف‌پذیر در شرایط فعلی در زمینۀ معافیت‌های جدید، لغو و یا تمدید گواهینامه، بازرسی کشتی‌ها، مشکلات کشور‌های صاحب پرچم  و به طور کلی استاندارد‌سازی یکپارچه شدند.

آنان توافق کردند که با نظارت IMO و مشارکت یکدیگر سیاست‌های جدید کنترل بندری را تنظیم و ابلاغ کنند.

در این نشست "کیتاک لیم" دبیر‌کل IMO با اشاره به اینکه گزارش‌های زیادی در زمینۀ مشکلات موجود در انجام بازرسی کشتی‌ها از سوی اعضا اعلام شده است یاد‌آور شد: همان‌گونه که قبلاً هم اعلام کرده‌ام صنعت حمل‌و‌نقل دریایی یک شریان حیاتی برای اقتصاد جهانی است. به همین جهت مشکلات افراد درگیر در این صنعت برای همه جهانیان مشترک است و جا دارد که در تسهیل موانع و مشکلات ایجاد شده در مسیر حمل‌و‌نقل دریایی به‌ویژه مسائل بندری در چنین شرایط بغرنجی تلاش کنیم تا زنجیرۀ تأمین جهانی با محدودیت‌ها مواجه نشود.

وی یاد‌آور شد: نقش کشور‌های صاحب پرچم و کشور‌هایی که بنادر فعال دارند برای حل بحران کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا امنیت زندگی در دریا و محافظت از محیط زیست و احترام به دریانوردان به عنوان موارد کلیدی صنعت حمل‌و‌نقل در اولویت مشترک همه قرار گیرد.

وی در پایان از اعضای شرکت‌کننده در این کنفرانس خواست نظرات مشورتی خود را برای بازنگری سیستم‌های کنترل بندری به این سازمان اعلام کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار