۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی گردشگری گیلان در نوروز ۹۹

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی گردشگری گیلان در نوروز ۹۹، گفت: استان گیلان ظرفیت پذیرایی ۱۷ میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی را در ایام نوروز خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۹۴۷
پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی گردشگری گیلان در نوروز ۹۹
 
شهرود امیر انتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر‌های استان به ریاست استاندار گیلان برگزار می‌شود که اوایل بهمن ماه شاهد برگزاری نخستین جلسه آن جهت آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروز ۹۹ بودیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تأکید بر اینکه فعالیت ستاد خدمات سفر استان گیلان در طول سال دائمی است، افزود: ستاد مذکور در قالب کمیته‌های مختلف در راستای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: این کمیته‌ها به قائم مقامی معاون عمرانی استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام نوروز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وجود جاذبه دریا و ساحل در استان گیلان، خاطرنشان ساخت: هر چند در نوروز به دلیل سرمای هوا، امکان شنا در دریا برای گردشگران فراهم نیست، اما با این وجود بخش عمده‌ای از گردشگران ورودی به استان گیلان در ایام نوروز به شهرستان ساحلی استان سفر می‌کنند.

امیرانتخابی تأکید کرد: برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به شهرستان‌های ساحلی، برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی متعددی در طول ایام نوروز در سواحل استان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه از پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی گردشگران ورودی به استان گیلان در ایام نوروز خبر داد و گفت: امیدواریم با مساعد بودن شرایط آب و هوایی شاهد دست یابی به این رقم در میزان ورود گردشگران به استان گیلان در نوروز ۹۹ باشیم.

به گفته وی، افزایش ماندگاری حضور گردشگران در استان گیلان از جمله مهمترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان است که امیدواریم شاهد تحقق این مهم در نوروز ۹۹ در شهرستان‌های مختلف استان باشیم.

امیر انتخابی با اشاره به اهمیت ورود گردشگران خارجی به استان گیلان، بیان داشت: علاوه بر انجام برنامه ریزی‌ها جهت پذیرایی از گردشگران داخلی، هماهنگی‌های لازم جهت استقبال از گردشگران خارجی نیز در ایام نوروز انجام شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: استان گیلان ظرفیت پذیرایی و اقامت ۱۷ میلیون گردشگر داخلی و خارجی را داراست و می‌تواند خدمات مناسب گردشگری را در اختیار آن‌ها قرار دهد که امیدواریم نوروز ۹۹ شاهد آن باشیم.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و روستای قاسم‌آباد رودسر که طی سال جاری صورت گرفت، بدون شک نقش مهمی در جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی به استان گیلان خواهد داشت.

این مقام مسئول در استان گیلان اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر شاهد ثبت جهانی روستای تاریخی ماسوله به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان گیلان باشیم تا به دنبال آن رشد چشمگیر ورود گردشگران خارجی را شاهد باشیم.

 وی خاطرنشان ساخت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و همت مسئولان استانی پرونده ثبت جهانی ماسوله تا سال آینده تکمیل و موانع ثبت جهانی این شهرک تاریخی رفع خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار