روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
رشد ۲.۵ درصدی شاخص بورس تهران:

حکشتی در میان بهترین‌های بورسی

حکشتی در میان بهترین‌های بورسی
بورس تهران امروز معاملاتی به یادماندنی و بی‌نظیر را تجربه کرد که نماد کشتیرانی ایران نیز در جمع بزرگان بورسی، نقش پررنگی برای جهش قابل توجه شاخص کل داشت.
کد خبر: ۸۵۸۸۰
به گزارش خبرنگار بورس مانا، در پایان معاملات روز جاری (چهاردهم بهمن ماه) شاخص کل بورس با رشدی بالغ بر ۱۰ هزار واحد که معادل ۲.۵ درصد است، توانست اعداد و ارقام جدیدی را در کارنامه عملکرد سال ۹۸ خود ثبت کند. به این ترتیب این متغیر با رشد ۱۰ هزار و ۶۶۴ واحدی قلۀ ۴۳۸ هزار را فتح کرد.
در پایان معاملات امروز این متغیر در سطح ۴۳۸ هزار و ۸۸۱ واحد ایستاد.
نماد‌های بزرگ بازار امروز نقش مهمی را در این جهش خیره کننده داشتند. سهام شرکت‌های بزرگ طی معاملات روز جاری با تشکیل صف‌های خرید و رشد حداکثری قیمت باعث شدند تا شاخص کل بورس تهران امروز ۲.۵ درصد بالا برود.
در جمع نماد‌های اثرگذار بر رشد امروز شاخص کل، سهام شرکت کشتیرانی ایران هم قرار داشت.
این نماد که دیروز بعد از بازگشایی با رشد ۱۰ درصدی قیمت مواجه شد، امروز هم صف خرید سنگینی را تجربه کرد و با رشد قیمت حداکثری روزانه (۵ درصد) در نرخ ۱۱۹۷۴ ریال قرار گرفت.
این سهم تا پایان معاملات امروز با پایداری بیش از ۸۵ میلیونی صف خرید رو‌به‌رو بود و در صدر برترین تقاضا‌های بازار نشست. حجم معاملات امروز حکشتی نزدیک ۵۰ میلیون سهم بود.
بررسی جزئیات معاملات روز جاری نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورسی صعودی بودند. همچنین بورس تهران امروز شاهد جا به جایی بیش از هفت میلیارد و ۳۰۷ میلیون برگه انواع اوراق بهادار بود که در ۷۷۹ هزار نوبت معاملاتی انجام شد. ارزش معاملات امروز این بازار نیز بیش از چهار هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان بود.
بررسی بیش از ۶۰۰ نماد حاضر در بازار‌های بورس و فرابورس طی معاملات امروز نشان می‌دهد که تعداد نماد‌هایی که با کاهش قیمت سهام مواجه شدند کمتر از ۱۰۰ عدد است.
حجم تقاضا در هفت نماد با سنگین‌ترین صف‌های خرید بیش از ۵۷۴ میلیون سهم است که کشتیرانی با صف خرید ۸۵ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان در صدر این جدول قرار دارد.
 
حکشتی در میان بهترین های بورسی
حکشتی در میان بهترین های بورسی
حکشتی در میان بهترین های بورسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار