۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:

استقرار شبانه روزی قرنطینه در بنادر برای پیشگیری از ورود کرونا ضروری است

استقرار شبانه روزی قرنطینه در بنادر برای پیشگیری از ورود کرونا ضروری است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور چین و لزوم جلوگیری از انتقال این بیماری از طریق بار و تردد خدمه‌های کشتی‌های ورودی به بنادرکشور، تصریح کرد: در شرایطی که نگرانی خانوده‌ها از شیوع و انتقال بیماری کرونا از خاوردور فراگیر شده، گروه قرنطینه پزشکی باید برای تأیید ورود و خروج کشتی و اشخاص در بندر، به صورت شبانه روزی در بنادر حضور داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۸۰۴
به گزارش مانا، محمد راستاد در نشست مدیران این سازمان با موضوع «بیان مشکلات و چالش‌های بنادر بازرگانی»، با اشاره به چالش‌های عملیاتی و تجهیزاتی مشترک بنادر بزرگ تجاری کشور و ضرورت ارائه راهکار‌های اجرایی و برنامه زمان بندی شده برای رفع این چالش‌ها توسط مدیران ستادی، گفت: با همین امکانات و ابزار‌های موجود در بنادر کشور، به سادگی، می‌توانیم چالش‌های مدنظر مدیران بنادر را رفع کنیم.
وی در ادامه تأکید کرد: تأمین تجهیزات بندری مخصوص تخلیۀ کالا‌های فله و غلات بنادر امام خمینی (ره)، انزلی و شهید رجایی باید هرچه سریع تر، مطابق با جابه جایی برنامه ریزی شده، صورت بگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با توجه به ترافیک جدید ورودی به بندر شهید رجایی ناشی از ورود کالا‌های اساسی به این بندر، نیاز به تجهیزات بندری مخصوص کالا‌های فله و غلات در بندر شهید رجایی بسیار زیاد شده است.
راستاد با بیان اینکه کمبود تجهیزاتی برخی بنادر با مدیریت درست قابل برطرف شدن است، تأکید کرد: لازم است معاونت مهندسی و توسعه امور زیر بنایی، هرچه سریع‌تر پروژۀ انتقال تجهیزات به بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی را پی‌گیری کند؛ بنابراین گزارش، محمد رضا الهیار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی نیز در این نشست از دو برابر شدن بودجه اعتباری برای زیرساخت‌های بنادر خبر داد و گفت: در راستای قانون حداکثر استفاده از توان داخلی و به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تجهیرات دریایی، فرایند ساخت ۴۳ فروند انواع تجهیزات دریایی در دست انجام است.
همچنین جلیل اسلامی؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر در سخنانی خواستار تسریع فرآیند تامین تجهیزات امداد و نجات در بنادر شد و از آمادگی بنادر برای اجرای طرح تسهیل گردشگری دریایی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.
فرهاد منتصر کوهساری؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر هم با اشاره به ورود و تخلیه چهار میلیون و ۲۹۷ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور، تأکید کرد: با توجه به پُر بودن انبار‌های بنادر، لازم است با هماهنگی گمرک و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، از ظرفیت بیرون از بنادر برای نگه‌داشت و حمل یکسره کالا‌های اساسی استفاده کنیم.
کوهساری خرید تجهیزات استراتژیک بندری را اولویت اصلی سازمان بنادر برشمرد و از حضور مستمر قرنطینه انسانی و نباتی در بنادر کشور با توجه به حاد شدن بیماری کرونا خبر داد.
سید سعید سید علایی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع نیز از تنظیم سند برنامه نیروی انسانی در سازمان بنادر و اعلام آن به سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد و آموزش مدیران بر اساس نیاز سنجی آموزشی سازمان بنادر را ضروری دانست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار