۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

رشد۴۰ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد۴۰ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۵۱

رشد۴۰ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر

به گزارش خبرنگار مانا، نور‌الله اسعدی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، صادرات یک میلیون ۵۷۱ هزار و ۲۰۲ تُن کالا در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر طی این مدت را یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۴۴۷ تُن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴ درصدی را نشان می دهد.

 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: در هشت ماه امسال تردد ۲۶۷ فروند شناورغیرکانتینری بالای یک هزار تُن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۴۳ درصدی برخوردار است.

اسعدی به رشد ۴۲ درصدی  میزان بارگیری جنرال کارگو در بندر خرمشهر اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۷۱۵ تُن کالای عمومی از مسیر دریایی بندرخرمشهر صادر شده است.

بندر خرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله، مجاورت با کشورهای حوزۀ خلیج فارس، اتصال به کریدور بندر امام، شلمچه وعراق و بهره‌مندی از سیستم حمل‌‌و‌نقل چند وجهی به عنوان مهمترین بندر جنوب غربی کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می‌‌شود.

همه تأسیسات بندری و زیرساخت های بندرگاه خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران از بین رفت ولی پس ازپذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان جنگ، بازسازی و نوسازی بندر خرمشهرآغاز شد.

خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی، با تخلیه و بارگیری سالانه بیش از چهار میلیون تن بار، فعال ترین بندر کشور بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار