روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

قایق‌های بدون مجوز استان بوشهر ساماندهی می‌شود

رئیس اداره بازرسی و ثبت شناور‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: صاحبان قایق‌های بدون مجوز باید با مراجعه به بنادر استان بوشهر نسبت به ثبت شناور خود در سامانه اقدام کنند.
کد خبر: ۸۵۳۲۶
قایق‌های بدون مجوز استان بوشهر ثبت و ساماندهی می‌شود
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه شناور‌های بدون مجوز و بی هویت ساماندهی می‌شود اظهار داشت:با هدف اجرای دستورالعمل ساماندهی تردد‌های دریایی، ثبت قایق‌های بدون مجوز از ۹ آذر آغاز شده و دارندگان قایق‌های بدون مجوز باید تا پایان آذر به نزدیک‌ترین بندر محل فعالیت خود رفته و شناور‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی افزود: پس از ثبت این شناورها، بازرسی انجام و برای آن قایق‌ها گواهینامه دریایی صادر می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و ثبت شناور‌های اداره‌کل بنادرودریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این کار به این دلیل اجرا شد که دست‌کم دو هزار قایق بدون مجوز در استان بوشهر و همچنین شمار زیادی از این قایق‌ها در سواحل کشور رفت‌وآمد می‌کنند که نیاز به ساماندهی و حل مشکل سوخت و مجوز رفت‌وآمد داشتند.

حاجی رضایی افزود: برای ثبت قایق، دارندگان با رفتن به نزدیک‌ترین اداره بندر، مجوز پارکینگ سند موتور فاکتور بدنه را باید به همراه داشته باشند و اظهارنامه‌ای را هم در اداره بندر تکمیل کنند.

وی گفت: در سال ۹۶ آمار قایق‌های بدون مجوز استان بوشهر دو هزار قایق بود که پیش‌بینی کرد این آمار به بیش از سه هزار قایق برسد.

رئیس اداره بازرسی و ثبت شناور‌های اداره‌کل بنادرودریانوردی استان بوشهر از مراجعه‌کنندگان خواست به‌دلیل معدودبودن نیرو‌های اداری، شکیبا باشند و بااطمینان کار آن‌ها در بازه زمان‌بندی‌شده‌ای انجام خواهد شد.

رضایی هشدار داد که اگر دارندگان شناور‌های بدون پروانه برای ثبت شناور خود اقدام نکنند، دریابانی از رفت‌وآمد آن‌ها جلوگیری می‌کند و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار