۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
در بندر امام برگزار شد؛

مانور ترکیبی اطفای حریق، جستجو و نجات و کنترل خسارت در شب

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین مانور ترکیبی اطفای حریق، جستجو و نجات دریایی در شب با شرکت ۹ فروند شناور به منظور ارتقای سطح آمادگی برای مقابله با شرایط اضطرار دریایی در بندر امام با موفقیت برگزار شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۲۹۵

مانور ترکیبی اطفای حریق، جستجو و نجات و کنترل خسارت در شب

به گزارش خبرنگار مانا، امین موسی پور در این خصوص توضیح داد: این مانور در شرایط جریان شدید آبِ مد و با وجود پایین بودن دید در شب با موفقیت کامل و بدون هیچگونه خسارت اجرا شد.

وی در ادامه افزود: برابر سناریوی از پیش تعیین شده، مانور ترکیبی اطفای حریق، جستجو و نجات دریایی در شب، با ایجاد حریق گسترده بر روی یک فروند شناور به عنوان کشتی مضطر و اعلام کمک از سوی آن به مرکز کنترل ترافیک دریایی (VTS) آغاز شد.

موسی پور همچنین افزود: در اجرای مراحل مختلف مانور یاد شده از سه فروند یدک‌کش آتشخوار به همراه شناور‌های جستجو و نجات و پنج فروند شناور تندرو استفاده شد. 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: همزمان با عملیات اطفای حریق توسط یدک کش ها، عملیات جستجو و نجات برای یافتن مفقودین در آب نیز توسط تیم جستجو و نجات صورت گرفت و در نهایت پس از اطفای کامل آتش و نجات خدمه، میزان خسارت وارده توسط تیم کنترل خسارت (Damage Control) بررسی شد.

خاطر نشان می شود منطقۀ ویژه اقتصادی بندر امام به عنوان وسیع‌ترین بندر کشور و با برخورداری از بیش از ۴۰ پست اسکله ، سالانه پذیرای صدها فروند کشتی پهن پیکر که عمدتاً حامل کالای اساسی کشور هستند، است و برگزاری این گونه مانورها به صورت ادواری آمادگی نیروهای عملیاتی را برای پاسخگویی و مقابله با حوادث و سوانح افزایش خواهد داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار