روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

خروج ۴۵ مترمکعب آب شیرین در ثانیه از اروندرود به خلیج فارس

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر ثانیه ۴۵ متر مکعب آب شیرین از طریق اروندرود و بهمنشیر به خلیج فارس می‌ریزد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۲۴۰
خروج ۴۵ مترمکعب آب شیرین در ثانیه از اروندرود به خلیج فارس
 
جلیل مختار در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان هدررفت آب بدون اینکه استفاده چندانی ازآن شود از دسترس خارج می‌شود.

وی گفت: چنانچه بتوان از این میزان هدررفت آب، پنج متر مکعب در ثانیه در بخش کشاورزی و آبزی پروری استفاده شود اشتغال مولد در مناطق ساحلی جزیره آبادان شکل خواهد گرفت.

این نماینده مجلس خواستار برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی و نیرو برای مهار بخشی از آب شیرین که از طریق دو آبراه اروندرود و بهمنشیر به خلیج فارس می‌ریزد شد و گفت: با ساخت دو سد سلولی در پائین دست آبراه بهمنشیر می‌تواد از هدررفت آب شیرین جلوگیری کرد.

مختار با بیان اینکه این دو سد سلولی توسط سازمان آب و برق خوزستان در نزدیکی دهانه بهمنشیر در حال ساخت است افزود: با اتمام این دو سد در چهارسال آینده، مشکل کم آبی در اراضی پائین دست جزیره آبادان حل می‌شود و نخیلات منطقه از تشنگی رهایی می‌یابند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی، آب را مهمترین چالش جزیرۀ آبادان بیان کرد و افزود: در حالی که آبادان از سه طرف در محاصره آب‌های شیرین است، ولی از آب شیرین بهره چندانی ندارد.

مختار افزود: در صورت تامین آب شیرین بخش کشاورزی و آبزی پروری، تولیدکنندگان به این منطقه باز می‌گردند و جزیرۀ آبادان بار دیگر به قطب اصلی مهاجران و کارآفرینان تبدیل خواهد شد.

جزیرۀ آبادان از غرب به اروندرود، از شرق به بهمنشیر، از شمال به کارون و از جنوب به خلیج فارس محدود و محصور می‌شود.

در این جزیره بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار فعال می‌باشند.

تحمیل هشت سال جنگ رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، همه زیرساخت‌های بندری، نفتی و کشاورزی جزیره آبادان را نابود کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار