۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

۱۱۴ نقطه گردشگری در طول نوار ساحلی مازندران شناسایی شد

مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: به زودی نقشه های گردشگری ساحلی و دریایی مورد تأیید توسط اداره بنادر و دریانوردی مازندران به اداره میراث فرهنگی جهت واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۰۱۹
 
۱۱۴ نقطه گردشگری در طول نوار ساحلی مازندران شناسایی شد / ا‌بلاغ نقشه های گردشگری دریایی مورد تأیید اداره بنادر مازندران به زودی
سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم، نقاط مستعد در نوار ساحلی مازندران جهت ایجاد امکانات و زیرساخت‌های گردشگری مرتبط با توریسم ساحلی و دریایی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شناسایی شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به اینکه این نقشه‌ها جهت تأئید نهایی در اختیار اداره بنادر و دریانوردی استان قرار گرفته است، بیان داشت: به زودی نقشه‌های گردشگری ساحلی و دریایی مورد تأیید توسط اداره بنادر و دریانوردی مازندران به اداره میراث فرهنگی جهت واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با ابلاغ تائیدیه نهایی نقاط مستعد گردشگری دریایی و ساحلی استان مازندران از سوی اداره بنادر مازندران، نقاط تعیین شده جهت واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام عمومی خواهند شد.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان مازندران، نقاط تعیین شده از قابلیت بسیار بالایی در جذب گردشگران برخوردار خواهند بود و می‌تواند سود اقتصادی بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی به ارمغان آورد.

وی تأکید کرد: نقاط مستعد گردشگری ساحلی و دریایی در ستاد مدیریت یکپارچه سواحل استان مدیریت و هماهنگی می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی با حضور اعضای مدیریت یکپارچه سواحل استان تشکیل شده و در نهایت با بررسی‌های کارشناسی انجام شده ۱۱۴ نقطه در طول حدود ۴۰۰ کیلومتری نوار ساحلی مازندران شناسایی شده است.

وی تأکید کرد: بر این اساس ۲۱ نقطه در نوشهر، ۱۱ نقطه در رامسر، هفت نقطه در تنکابن، ۱۱ نقطه در عباس آباد، ۱۰ نقطه در چالوس، ۲۶ نقطه در نور، هفت نقطه در جویبار، پنج نقطه در فریدون کنار، ۱۰ نقطه در ساری، هفت نقطه در میانرود، سه نقطه در بهشهر، ۱۲ نقطه در محمود آباد و ۲۱ نقطه در نوشهر جهت ایجاد اسکله تفریحی شناسایی شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: اداره بنادر و دریانوردی، اداره کل شیلات، اداره محیط زیست، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداران شهرستان‌های ساحلی، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی، دهیاران شهرستان‌های ساحلی، شرکت آب و منطقه و سایر دستگاه‌های مرتبط با سواحل و دریا در تصمیم گیری جهت نقاط شناسایی شده برای ایجاد اسکلۀ تفریحی نقش خواهند داشت.

فرزانه عنوان کرد: همکاری این ارگان‌ها در شناسایی مکان مناسب جهت ایجاد اسکلۀ تفریحی به این مفهوم است که زمانی که این نقاط جهت شروع عملیات اجرایی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد، دیگر نیازی به استعلام و اخذ مجوز از ارگان‌های مذکور نخواهد بود.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، از ۱۴۴ نقطه شناسایی شده، ۴۲ نقطه در مالکیت شهرداری و دهیاری‌ها قرار دارد و ۱۰۲ نقطه دیگر در اختیار بخش خصوصی است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، بیان داشت: در حال حاضر برای ۹۴ نقطه تعیین شده جهت ایجاد اسکله تفریحی، سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آماد‌گی کرده است، اما برای ۵۰ نقطه هنوز سرمایه گذار وجود ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: برای پهلوگیری قایق‌هایی که در روز‌های توفانی دریا امکان پهلوگیری در اسکه‌های ساخته شده را ندارند، تدابیری اندیشیده شده است تا بتوانند در ۷۲ اسکله موجود رودخانه‌های استان پهلوگیری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار