۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

برگزاری همایش بین المللی «چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین»

برگزاری همایش بین المللی «چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین»
معاون پژوهش و فناوری "پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی" از برگزاری همایش بین المللی «چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین» خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۳۸
به گزارش مانا، حمید علیزاده با اعلام این خبر که همایش بین المللی «چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین» در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مهرماه جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این همایش تغییرات زمین شناختی در دریای خزر و سیاه در سال‌های اخیر به ویژه در کواترنری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: همایش مذکور با همکاری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، دانشگاه گیلان و انجمن بین المللی زمین شناسی کواترنری برگزار می‌شود.
علیزاده افزود: در این همایش که با حضور ۳۲ نفر متخصصان خارجی از کشور‌های روسیه، استرالیا، ترکیه، اوکراین، قرقیزستان، آذربایجان و ۹ نفر محقق از ایران برگزار می‌شود،   بیش از ۴۱ مقاله علمی در حوزه زمین شناسی ارایه خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش از برگزاری همایش «چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین»، کارگاه تخصصی در خصوص «پردازش و تفسیر داده‌های لرزه‌ای دریایی» توسط پروفسور ارگون از شبکه بین اسلامی علمی و فنّاوری اقیانوس شناسی ترکیه و همچنین پروفسور درمان دندرور از مؤسسه علوم و تکنولوژی دریایی ترکیه در روز جمعه ۱۹ مهر در محل پژوهشگاه اقیانوس شناسی برگزار می‌شود.
معاون پژوهش و فنّاوری "پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی"  همچنین گفت: پس از پایان همایش «پدیده‌های زمین شناختی و زمین باستان شناختی» مناطقی از محدوده مرکزی استان گیلان شامل: رشت، رودبار، انزلی، آستانه اشرفیه، فومن، صومعه سرا، تالش و لاهیجان توسط محققان و متخصصان حوزه زمین شناسی شرکت کننده در کارگاه از تاریخ ۲۲ مهر  به مدت چهار روز مورد بررسی و بازدید میدانی قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار