۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

رشد ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون انواع کالا در بندر امام، از رشد ۵۹ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۷۴
 
رشد ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس  بندر امام را از بنادر بزرگ کشور توصیف کرد و گفت: ۸۰ درصد کالا‌های اساسی کشور از طریق بندر امام وارد کشور می شود.

وی افزود: مجتمع بندر امام، صرفاً محلی برای تخلیه و بارگیری کالا نیست، بلکه با جذب صنایع و کارخانجات به محلی برای فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده تبدیل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های کارکنان بنادر خوزستان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امروزه که کشور تحت تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار گرفته و می‌باید در شرایط سخت و دشوار برای تأمین کالا‌های اساسی  با همت صنایع تولیدی همجوار ارز تهیه کرد و کالا‌های اساسی تهیه شده با این ارز را در بنادر تخلیه کرد.

دریس با اشاره به افزایش شمار کشتی‌های ورودی به مجتمع بندری امام تصریح کرد: به همان میزان که عملیات فشرده و پرحجمی برای تسریع در تخلیه و خروج کالا‌های اساسی در بخش خشکی این مجتمع بزرگ  بندری صورت می‌گیرد در بخش دریایی نیز معادل همین حجم خدمات به شناور‌های رو به افزایش ورودی ارائه می‌شود.

بندر امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر سالانه حدود ۵۰۹ میلیون تن است.   
ارسال نظرات
آخرین اخبار