۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

حاشیه سود عملیاتی خطوط کشتیرانی بهبود یافت

حاشیه سود عملیاتی خطوط کشتیرانی بهبود یافت
طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، حاشیه سود عملیاتی خطوط اصلی کشتیرانی کانتینری روند بهبود را طی کرده است.
کد خبر: ۸۴۷۵۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، بررسی میانگین حاشیۀ سود عملیاتی خطوط اصلی کشتیرانی کانتینری دنیا حکایت از آن دارد که طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، خطوط نتایج بهتری را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشتند.

این گزارش ادامه داد: در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، کشتیرانی‌های مرسک دانمارک، کشتیرانی CMA CGM فرانسه، هاپاگ لوید آلمان و اورگرین تایوان به ترتیب میانگین حاشیه سود ۴.۳ درصد، ۳.۷ درصد، ۵.۵ درصد و ۲.۱ درصد، را به ثبت رساندند.
علی‌رغم اینکه حاشیه سود عملیاتی کشتیرانی CMA CGM در شش ماه نخست سال جاری میلادی بهبود پیدا کرد، اما در همین مدت، ضرر خالص ۱۵۲ میلیون دلاری را گزارش داد. همچنین کل بدهی کشتیرانی مذکور در پایان ماه ژوئن به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که در پایان ماه دسامبر سال گذشته این رقم ۹ میلیارد دلار بوده است.  
                                                                                                           
لازم به ذکراست: در دومین روز از ماه جاری، ناوگان کانتینری بیکار به ۱۳۱ فروند با مجموع ظرفیت ۴۷۶ هزار و ۱۳۶ TEU تنزل یافت، رقمی که سهم ۲.۱ درصد از کل ناوگان جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. دلیل کاهش موقتی ظرفیت ناوگان بیکار به بازگشت چندین کشتی کانتینری بزرگ با ظرفیت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ TEU از یارد‌ها پس از مجهز شدن به اسکرابر، باز می‌گردد.

ناگفته نماند تعداد کشتی‌های کانتینری درحال مجهز شدن به اسکرابر که در زمرۀ ناوگان بیکار قرار می‌گیرند، از ۲۷ فروند در نوزدهم ماه آگوست به ۲۰ فروند در دوم ماه سپتامبر کاهش یافت

نکتۀ قابل توجه دیگر اینکه بازار چارتری در ماه‌های جولای و آگوست عمدتاً روز‌های شلوغی را سپری کرد، اما حجم معاملات این بازار طی دو هفته نخست ماه سپتامبر روند نزولی را در پیش گرفته است.
در ادامه این گزارش همچنین آمده است: کشتیرانی‌های کاسکوی چین و CMA CGM فرانسه همکاری مشترکی را برای راه اندازی یک خط سرویس‌دهی فیدری جدید آغاز کرده اند.

شرکای ائتلاف 2M - کشتیرانی مرسک دانمارک و MSC سوئیس- درنظر دارند ظرفیت سرویس دهی خود در مسیر آسیا- اروپا را با تعلیق موقتی خط سرویس دهی شرق دور- اروپای شمالی AE-2/Swan، کاهش دهند.
این گزارش در پایان نوشت: کشتیرانی اورگرین تایوان کشتی کانتینری EVER GLOBE با ظرفیت ۲۰ هزار و ۲۴۴ TEU را تحویل گرفت، افزون براین، کشتی کانتینری COSCO SHIPPING PLANET با ظرفیت ۲۱ هزار و ۲۳۷ TEU به کشتیرانی کاسکو تحویل داده شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار