۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

تخلیه ۶.۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از بندر امام با اشاره به تخلیه شش میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی در طی چهار ماهه نخست سال جاری، تلاش در تخلیه این حجم کالا را شایسته تقدیر دانست.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۳۹۳
تخلیه ۶.۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، امیرخجسته نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در معیّت عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع بندری امام اظهار داشت: هدف از حضور از ما در بنادر کشور از جمله بندر امام بررسی و تهیه گزارش از نحوه اختصاص ارز‌های دولتی به کالا‌های اساسی است.
وی در ادامه افزود: این نوید را به مردم می‌دهم که در خصوص  ورود کالای اساسی به کشور نگرانی نداشته باشند، چون کمیسیون اصل ۹۰ به صورت جدّی وارد عمل شده و نظارت دقیق خود را آغاز کرده است.
نائب رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که مدیران کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، گمرک بندرامام و راه آهن جنوب وی را در این بازدید همراهی می‌کردند اظهارداشت: با توجه به اینکه یکی از وظایف کمیسیون اصل ۹۰ این است که ضمن نظارت دقیق بر سه قوّه، به شکایت‌ها نیز به موقع رسیدگی کند؛ در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی توفیق حاصل شد که در خوزستان حاضر و بررسی‌های خود را از بندر امام شروع کنیم.
خجسته افزود: اولویت ما در این بازدید‌ها بحث کالا‌های اساسی است که ۱۸ میلیارد دلار در سال گذشته و ۱۴ میلیارد دلار امسال برای کالا‌های اساسی با توجه به شدت تحریم‌ها پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی ۱۰ هزار شرکت، واردکنندۀ کالای اساسی هستند که ۱۷۵ شرکت بر اساس حسابرسی صورت‌های مالی خوبی نداشته و ۳۶۵ شرکت نیز برای آن‌ها ۷۰ روز مدت زمان در نظر گرفته شده تا کالای اساسی وارد کنند.
نائب رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین از دولت خواسته ایم که نظارت دقیقی بر واردات کالا‌های اساسی داشته باشند تا کالای اساسی به موقع به دست مردم برسد.
خجسته  ادامه داد: در سال گذشته ۷۵ درصد کالا‌های اساسی از طریق بندر امام وارد شده که در این راستا از تمام کارکنان این منطقه تقدیر می‌کنیم.
وی گفت: تاکنون ۶.۵ میلیون تن انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری تخلیه شده است که در مقایسه با سه میلیون تن سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: با توجه به حرکت‌های اخیر، نگران وارد شدن کالای اساسی به کشور نیستیم، زیرا با رشد ۲۸ درصدی مواجه هستیم.
خجسته گفت: دولت، مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ به صورت جدی برای بررسی ورود کالا‌های اساسی و تعیین تکلیف کالا‌هایی که با ارز دولتی وارد شده در صحنه حاضر و جای نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
وی گفت: بازدید از تمامی بنادر استان خوزستان در دستور کار قرار دارد و تمامی جزئیات واردات و صادرات را در اختیار داریم که آن‌ها را با مشاهدات خود مطابقت می‌دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار