۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

هند کشتی های جنگی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار می خرد

هند کشتی های جنگی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار می خرد
وزارت دفاع هند اعلام کرد که دولت این کشور از هفت شرکت کشتی سازی بین المللی خواسته است پیشنهادات خود را برای ساخت 6 کشتی جنگی و چند کشتی کوچک تر نظامی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار ارائه دهند.
کد خبر: ۸۴۱۴۵

به گزارش مانا، نشریه اکونومیک تایمز در گزارشی نوشت: دولت هند قصد دارد این کشتی ها را با همکاری شرکت های هندی بسازد.
دولت نارندرا مودی به دنبال اجرایی کردن طرح ۲۵۰ میلیارد دلاری نوسازی ارتش این کشور برای مقابله با تهدید و چالش های روز افزون چین در منطقه است.
وزارت دفاع هند ماه گذشته نیز پروژه ساخت 6 زیردریایی به ارزش تقریبی ۶.۵ میلیارد دلار را آغاز کرده بود.
نیروی دریایی هند قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ تعداد ۲۰۰ کشتی جنگی را در اختیار بگیرد. هم اکنون این نیرو دارای ۱۴۰ کشتی جنگی است.
هند نگران افزایش حضور نیروی دریایی بزرگ چین در مناطق همسایه خود از جمله احداث چندین بندر از سریلانکا تا پاکستان است و معتقد است که این بنادر می توانند به عنوان پایگاه های نظامی برای نیروی دریایی چین مورد استفاده قرار گیرند.
از سال ۲۰۱۴ تاکنون پس از قدرت گرفتن نارندرا مودی نخست وزیر هند، این کشور کشتی ها و هواپیماهای نظارتی بیشتری به منطقه اقیانوس هند اعزام کرده است.
در هر سال حدود ۱۲۰ هزار کشتی از منطقه اقیانوس هند عبور می کنند و نزدیک به ۷۰ هزار کشتی از تنگه مالاکا رفت و آمد می کنند.
چین به سرعت در حال افزایش پایگاه های خود در منطقه اقیانوس هند است. سال ۲۰۱۷ اولین پایگاه دریایی این کشور در جیبوتی افتتاح شد.
نیروی دریایی هند مصمم است که با افزایش توان عملیاتی خود منطقه اقیانوس هند را به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان را تحت کنترل خود داشته باشد.
این منطقه به دلیل عبور دو سوم نفت و نیمی از محموله های باری جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
هند این منطقه را به عنوان حیاط خلوت خود می داند و می خواهد به عنوان تنها ارائه دهنده امنیتی ارشد در این منطقه به رسمیت شناخته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار