۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

مصوبه واردات ۱۰۰ قلم کالای همراه ملوان در بوشهر اجرایی می شود

مصوبه واردات ۱۰۰ قلم کالای همراه ملوان در بوشهر اجرایی می شود
استاندار بوشهر گفت: باتوجه به لحاظ راهکارهای لازم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات ۱۰۰ قلم کالای همراه ملوان در بنادر و گمرکات این استان اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۴۰۶۸

به گزارش مانا، عبدالکریم گراوند در نشست کمیسیون مبارزه با کالا و ارز استان بوشهر افزود: اجرایی شدن مصوبه واردات ۱۰۰ قلم کالای همراه ملوان در استان بوشهر رونق فعالیت اقتصادی مرزنشینان و ساحل نشینان به ویژه ملوانان لنج های سنتی را در پی دارد.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی کانتینرهایی حامل اجناس تجار که تا اردیبهشت ماه امسال وارد بندر بوشهر شدند نیز بدون انتقال ارز و با ثبت سفارش ترخیص می شوند.
استاندار بوشهر افزود: در این راستا کارگروه اقدام تشکیل می شود که هدف این کارگروه در راستای سرعت بخشی در ترخیص کالاها برای کمک به تولید و اقتصاد استان است.
گراوند همچنین با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با سوخت قاچاق گفت: تحویل سوخت به شناورها بر اساس مقررات انجام و در این زمینه باید نظارت ها افزایش یابد.
وی یادآور شد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ساماندهی ثبت انبارها در سامانه تخصصی ضروری است و باید برای جلوگیری از خرید کالای قاچاق در استان به ویژه محصولات غیربهداشتی اطلاع رسانی گسترده تری شود.
گراوند گفت: برخورد قاطع با کالا و سوخت قاچاق و قاچاقچیان در اولویت برنامه سازمان ها و نیروهای مرتبط قرار دارد.
وی یادآور شد: در این عرصه توقیف خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق نیز در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد چراکه این خودروها جان رانندگان و سرنشینان سایر خودروها در محورهای مواصلاتی را به خطر انداخته اند.
استاندار بوشهر ادامه داد: در کنار مبارزه قاطع با قاچاق، باید برنامه های فرهنگی و آموزشی برای کاهش معضل قاچاق مورد توجه قرار گیرد و صاحبان شناورهای خوش نام در راستای ترویج معروف ها تشویق شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار