۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

توسعه مفاهیم دریایی و بندری در کتب درسی

توسعه مفاهیم دریایی و بندری در کتب درسی
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی‌ سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توسعه مفاهیم دریایی و بندری در کتب درسی طی سال های اخیر، گفت: خوشبختانه دانش آموزان به مشاغل دریایی علاقه مند شده اند.
کد خبر: ۸۴۰۲۴
به گزارش مانا، علی اکبر مرزبان به عنوان سفیر دریایی سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) در ایران در حاشیه حضور دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی مدرسه ادب تهران در محل مرکز استانداردها، آموزش و صدور گواهینامه سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان این مطلب گفت: دانش آموزان با دقت و علاقه فراوان به مباحث توجه می کردند و این بدان معناست که تفاهم‌نامه سازمان بنادر و وزارت آموزش و پرورش به منظور ارجاع و آموزش مفاهیم دریایی و بندری در کتب درسی مدارس از دوره ابتدایی تا دبیرستان بسیار موثر بوده است.

وی توضیح داد: در این بازدید، دانش آموزان در قالب کلیپ و پاورپوینت، با مفاهیم دریا، کشتی، بندر و اهمیت حمل و نقل دریایی و جایگاه و نقش ایران در تجارت دریایی و همچنین جاذبه ها و مشاغل و فرصت های شغلی صنعت دریانوردی آشنا شدند. 

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی‌ سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بیشتر دانش آموزان مدرسه ادب تهران علاقه مندی خود را به کسب اطلاعات بیشتر راجع به ورود به حرفه دریانوردی اعلام‌کردند، گفت: اگر چه اغراق آمیز به نظر می رسد، اما چنانچه بتوانیم فقط پنج درصد این دانش آموزان را به صنعت دریانوردی در شاخه های مختلف جذب کنیم، به هدف خود رسیده ایم.

به گفته مرزبان؛  حضور در میان دانش آموزان و دانشجویان و معرفی صنعت دریانوردی و علاقه مندسازی آنها به حرف دریایی به همراه ایجاد حساسیت نسبت به مسایل زیست محیطی دریایی، از جمله وظایف اصلی سفیران دریایی آیمو است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار