۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

آرامش نسبی در آب های شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب های شمال غرب خلیج فارس به تدریج رو به آرامش می رود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۲۵

آرامش نسبی در آب های شمال غرب خلیج فارس

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس مدل های خروجی هواشناسی، آب های شمال غرب خلیج فارس از شنبه رو به آرامش خواهد رفت.

وی از شناورها و قایق های صیادی و گردشگری خواست با احتیاط در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس و آب های ساحلی خوزستان تردد داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: اطلاعات و پیش بینی وضعیت هوا در آب های شمالی خلیج فارس به صورت آنلاین به دریانوردان خوزستانی اعلام می شود.

سبزه زاری از قایق های گردشگری در آب های ساحلی خواست از تردد در آب های عمیق و دور از ساحل خودداری کنند.  

در همین حال برخی از شناورهای صیادی بنادر خوزستان از روز جمعه از لنگرگاه های خود به سمت آب های شمال غرب خلیج فارس به  حرکت درآمدند.

صیادان خوزستانی همچنان امیدوارند در سفرهای دریایی پیش رو، بتوانند صید خوبی به دست آورند.

زندگی ساکنان مناطق ساحلی خوزستان به صید و صیادی و دریانوردی گره خورده است.

در هفته های اخیر آب های شمال غرب خلیج فارس بارها به دلیل وزش بادهای لحظه ای مواج، توفانی و ناپایدار بوده و شناورهای صیادی بنا به توصیه هواشناسی از رفتن به دریا منع شدند.

مدیریت بحران خوزستان نیز در خصوص بارش پراکنده و وقوع تندباد لحظه ای در برخی مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد.

در این اطلاعیه درخصوص بالا بودن ضرایب ناپایداری در استان و انتظار وقوع بارش های پراکنده رگباری همراه با رعد و برق و تندباد لحظه ای توام با گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد از ظهرها هشدار داده شده است.

بروز توفان گرد و خاک در هفته گذشته در مناطق ساحلی خوزستان، زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار داده بود و سبب افزایش میزان آلاینده ها و ذرات معلق درآسمان شهرهای بندری خوزستان شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار