۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

تخصیص ردیف اعتبار برای ساحل سازی اروندرود

شهردار آبادان از تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پروژه ساحل سازی اروندرود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۱۷

تخصیص ردیف اعتبار برای ساحل سازی اروندرود

حسین حمیدپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی مبلغ 110 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز نخست طرح ساحل سازی اروندرود اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ساحل سازی اروندرود یکی از مطالبات به حق مردم بوده است افزود: با اجرای طرح ساحل سازی اروند، ضمن کمک به زیباسازی و ایجاد اماکن تفریحی می توان زمینه اشتغال را با راه اندازی اماکن تجاری در این مکان فراهم کرد.

شهردار آبادان افزود: ساحل سازی اروندرود در درآمد پایدار و استقلال مالی شهرداری آبادان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

حمیدپور با اشاره به اینکه مقدمات اولیه این پروژه در حال اجرا شدن است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود اظهار داشت: ساحل سازی اروندرود در سه فاز به طول سه کیلومتر اجرایی خواهد شد.

در سال های اخیر آزاد سازی سواحل شرقی اروندرود به لحاظ اهمیت نظامی، وجود دکل های مرزبانی و انتظامی و وجود دژهای دفاعی همواره با مشکلاتی همراه بود است.

پس از آزادسازی بخش مهمی از سواحل اروندرود، شهرداری آبادان از مدت ها قبل، مطالعات فنی خود را برای اجرای طرح های زیباسازی اروندرود در محدوده منطقه آزاد اروند شروع کرد.

گفته می شود عملیات لایروبی اروندرود پس از توافق دو کشور ایران و عراق بر اجرای آن، بعداز ماه مبارک رمضان امسال شروع می شود.

مسئولان حقوقی و اجرایی دو کشور در هفته های اخیر جلسات فشرده ای برای ارزیابی و زوایای اجرای طرح عظیم لایروبی اروند برگزار کردند.

بر اساس قرارداد 1975 الجزایر، لایروبی آبراه اروندرود برعهده دو کشور ایران و عراق است. آخرین بار، لایروبی آبراه اروندرود درسال 1356انجام شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار