۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

هجوم گله های ملخ دریایی به شهر بندری هندیجان

سرپرست فرمانداری هندیجان از هجوم گله های ملخ دریایی به مناطقی از شهرستان بندری هندیجان در سواحل جنوب شرق خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۱۶

هجوم گله های ملخ دریایی به شهر بندری هندیجان

علی بویری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بخش زیادی از نقاط آلوده به ملخ دریایی در هندیجان شناسایی شده و در حال سمپاشی به صورت زمینی و هوایی هستیم.

وی گفت: بیشترین تمرکز مبارزه  در مناطقی است که حجم قابل توجهی از ملخ ها در آنها مشاهده شده است.

سرپرست فرمانداری هندیجان با اشاره به اینکه ممکن است در روزهای آینده ملخ های دریایی به مزارع هندیجان نیز حمله ور شوند گفت: با وجود اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اما نیازمند همکاری های استانی و بین شهرستانی برای مبارزه با این آفت هستیم.

بویری مسیر ورودی ملخ دریایی به هندیجان و استان خوزستان را از طرف شهرستان بندری دیلم در استان و بوشهرعنوان کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان هندیجان به مقاومت بالای این گونه جانوری در مقابل سم پاشی ها اشاره کرد و افزود: ملخ دریایی سه برابر وزن خود تغذیه می کند، بنابراین انجام اقدامات مقابله ای و سم پاشی باید بر اساس اصول کارشناسی شده و همراه با استانداردهای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) انجام شود.

ملخ دریایی آفت بومی ایران نیست و از کشورهایی مثل عربستان سعودی، مراکش، هندوستان و پاکستان وارد کشور می‌شود که تا دو هزار کیلومتر قدرت پراکندگی و پرواز دارد.

ملخ دریایی یکی از مضرترین انواع ملخ هاست. در کشورهای دیگر به نام ملخ صحرایی یا بیابانی نامیده می شود ولی چون معمولا از روی خلیج فارس پرواز نموده و خود را به ایران می رساند به همین علت در ایران به آن ملخ دریایی می گویند.

ملخ دریایی قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و خسارت آن در حالت تهاجمی بسیار زیاد است، دسته های پیاده ملخ ها و ملخ های بالدار هرگونه سبزی را که در سر راه خود ببینند از علوفه، غلات، صیفی جات، درختان و حتی علف های هرز را از بین می برند.

در مناطق جنوبی خوزستان همچون آبادان و ماهشهر نیز گله های غیرتهاجی ملخ دریایی نیز مشاهده شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار