اکونومیست بررسی کرد:

فساد در آفریقای جنوبی

فساد در آفریقای جنوبی
کد خبر: ۸۳۶۲۷

به گزارش مانا، هفته‌نامه  اکونومیست به بهانه نزدیک شدن به تاریخ هشتم ماه مه، روز انتخابات در آفریقای جنوبی، طرح روی جلد و سرمقاله این هفته خود را به تحولات این کشور اختصاص داد و این موضوع را مورد بررسی قرار داد که بهترین راه متوقف کردن روند تباهی در این کشور چیست. از نظر این نشریه، عوامل تباهی آفریقای جنوبی شامل فساد، رکود اقتصادی و معضل بیکاری است.

از زمان نلسون ماندلا، یکی از مهم‌ترین و موثرترین شعارهای کنگره ملی (ANC)، حزب حاکم آفریقای جنوبی «زندگی بهتر برای همه» بوده است. کنگره ملی آفریقا از سال ۱۹۹۴ تاکنون، بدون وقفه و با اختلاف زیاد برنده تمامی انتخابات ملی در این کشور بوده است.

مشکل اما زمانی آغاز می‌شود که افرادی که به دنبال دستیابی به قدرت برای سوءاستفاده از آن هستند، تلاش می‌کنند تا به احزابی که کنترل کامل را در دست دارند، بپیوندند. فساد که همواره یکی از مشکلات بزرگ در آفریقای جنوبی بوده، در دوران قدرت جیکوب زوما، در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، گسترده‌تر شد. در این شرایط رئیس‌جمهور موفق شد تنها «شرایطی بهتر» برای خودش و دوستانش فراهم آورد.

در این ۹ سال، زوما دولت را غارت کرد، سرمایه‌گذارها کشور را ترک کردند، بدهی دولت افزایش یافت و نرخ بیکاری از ۲۳ درصد به ۲۷ درصد افزایش یافت. در عین حال، فساد گسترده موجب شده، ارائه خدمات عمومی از سوی دولت دشوار باشد. با این حال، به باور نویسنده هنوز جای امیدواری هست. زوما و ۷۰۰ نفر از اعضای حزب که متهم به فساد هستند، از سوی حزب خود برکنار شده‌اند.

رامافوزا، جانشین او یک اصلاحگر صادق و سیاستمداری فوق‌العاده است. او همچنین یکی از مذاکره‌کنندگان کلیدی بود که رژیم آپارتاید را متقاعد کرد تا پیش از آنکه مجبور شوند، خود کناره‌گیری کنند.

از مهمترین سرفصل های این شماره عبارت اند از:

  • مردخوب، حزب بد: بهترین شرایط آفریقای جنوبی
  • بعد مولر: بعد آن چه؟
  • سریلانکا: بمب گذاران سریلانکا خواهان برخورد تمدن ها هستند.
  • هواوی: سازش استادانه بریتانیا
  • نفت: تهدیدی برای رشد جهانی
  • روانشناسی ملل: جارد دیاموند به بررسی نحوه پاسخگویی کشورها به بحران ها می پردازد
برچسب ها: اکونومیست
ارسال نظرات
آخرین اخبار