۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

انقباض بیشتر ناوگان کانتینری بیکار !

انقباض بیشتر ناوگان کانتینری بیکار !
موسسه تحقیقاتی آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود گریزی به موضوعاتی شامل جابه جایی کانتینری در بنادر، ناوگان بیکار و تغییر و تحولات خطوط سرویس دهی زد.
کد خبر: ۸۳۴۸۲

موسسه تحقیقاتی آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود ابتدا به سراغ حجم جابه جایی کانتینری بنادر در سال 2018 میلادی رفت و نوشت: 120 بندر برتر کانتینری جهان با جابه جایی مجموع 654 میلیون TEU کانتینر روند افزایشی 4.9 درصدی را نسبت به سال 2017 میلادی به نمایش گذاشتند.

* در چند هفته گذشته ظرفیت ناوگان کشتی های بیکار با ظرفیت بیش از 500 TEU از چهار درصد به 2.1 درصد کاهش یافته است. به طوری که از 225 فروند کشتی بیکار با مجموع ظرفیت 908 هزار و 479 TEU درماه مارس به 126 فروند با مجموع ظرفیت 461 هزار و 475 TEU در ابتدای ماه جاری تقلیل پیدا کرد. روی هم رفته تعداد کشتی های بیکار در تمامی سایزها روند نزولی را در پیش گرفته، چرا که چارترها تناژ اضافی را برای راه اندازی خطوط سرویس دهی جدید جذب کرده اند.

 * آلفالاینر برآورد می کند که حدود 200 فروند کشتی کانتینری قرار است تا پایان سال 2019 میلادی مجهز به اسکرابرها شوند، به همین منظور برای مدت چهل روز از گردونه فعالیت خارج می شوند.

*  درهفته گذشته تنور بازار چارتری در سراسر جهان داغ  بود و تقاضا منجر به جذب بخش زیادی از تناژ در دسترس شد. در نتیجه، ظرفیت ناوگان کشتی های فوری و آماده به بارگیری به ویژه سایزهای کوچکتر و متوسط روند کاهشی به خود گرفت.

*کشتیرانی APL (گروه کشتیرانی CMA CGM فرانسه) حضور خود در منطقه ترانس پاسیفیک را تقویت می کند.

* کشتیرانی مرسک دانمارک و CMA CGM فرانسه به فعالیت خطوط سرویس دهی خود در مسیر اروپای شمالی- مراکش پایان خواهند داد.

*کشتیرانی GFS مستقر دردبی پوشش شبکه ای به  کره و چین را گسترش می دهد.

* کشتیرانی اورگرین تایوان خط سرویس دهی که تایوان، ژاپن، چین و ویتنام را پوشش می دهد، راه اندازی خواهد کرد.

* کشتیرانی Wan Hai  تایوان در نظر دارد شبکه درون آسیایی خود را با راه اندازی خط سرویس دهی China Philippines Express CPX تقویت کند.

* شرکت آلمانی EUROGATE یکی از بزرگترین اپراتورهای کانتینری پیشرو در اروپا خبر از سفارش تعدادی جرثقیل گنتری کشتی به ساحل برای ترمینال های خود داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار