۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

مدیریت ترافیک دریایی با استفاده از فناوری های جدید

مدیریت ترافیک دریایی با استفاده از فناوری های جدید
سیستم شناسایی اتوماتیک کشتی ها با استفاده از تصاویر ماهواره ای دیجیتالی با فناوری های جدید اطلاعاتی سعی بر کاهش ترافیک دریایی و شناسایی بهتر کشتی ها و کاهش تصادفات دارد.
کد خبر: ۸۳۴۵۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس گزارش های منتشر شده 180 هزار کشتی در هر لحظه در حال حرکت در میان آب ها هستند. مطالعات جدید نشان می دهد که ترافیک دریایی از سال 1990 تا 2015 بیش از سه برابر شده است به همین جهت برای مدیریت بهتر ترافیک دریایی سیستم های شناسایی خودکار یا (AIS ) به فناوری های جدید مجهز می شوند.

با توجه به اینکه سیستم های موجود AIS  قادر نیستند به تجزیه و تحلیل داده های پردازنده بپردازند به همین جهت سیستم های جدید شناسایی کشتی ها تمامی اطلاعات لازم را با استفاده از نقشه های دریایی در اختیار کاربران قرار می دهند تا نسبت به رد یابی آلودگی، ایمنی دریاها و هیدروگرافی در ارتباط  مستقیم با کاربران کمک کنند.

این داده های جدید کمک می کند تا دریافت اطلاعات در زمینه سرعت و جهت باد در اختیار فعالان بخش ماهیگیری، حمل و نقل و تجارت قرار گیرد.

سیستم های جدید، اطلاعاتی را فراهم می کنند که از هر نظر هیچ نقصانی در مشاهدات یا تصورات بوجود نیاید.

با بکارگیری این سیستم شاید بتوان ادعا کرد که حوادث دریایی روز به روز کاهش یافته و در آینده شاهد کاهش تصادف کشتی ها که منجر به نشت نفت و سایر آلودگی ها می شود، باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار