روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

رفع خطر آبگرفتگی مناطق غربی کارون در خرمشهر

فرماندار خرمشهر گفت: با استحکام بخشی یکی از سیل بندهای اصلی در شمال خرمشهر، خطر آبگرفتگی مناطق حاشیه ای غرب رودخانه طغیان زده کارون برطرف شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۹۱

رفع خطر آبگرفتگی مناطق غربی کارون در خرمشهر

کوروش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با کمک نیروهای مردمی و جهادی شکاف سیل بند روستای مکسر در خرمشهر که در اثر شدت سیلاب کارون تخریب شده بود به سرعت ترمیم شد.

وی با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته سیلاب و خطر آبگرفتگی، شهر بندری خرمشهر را تهدید نمی کند افزود: نیروهای مدیریت بحران برای تقویت سیل بندهای روستاهای غرب رودخانه کارون مشغول به کار هستند ولی با توجه به افزایش دبی آب رودخانه کارون، باید در احداث و تقویت سیل بندها دقت بیشتری صورت گیرد.

مودت در ادامه با اشاره به اینکه 13 روستای غرب کارون در حوزه شهرستان خرمشهر به دلیل امتداد در ساحل رودخانه کارون جزو مناطق پر خطر در معرض سیلاب هستند خواستار حفظ هوشیاری و خونسردی مردم در مقابله با سیلاب مهیب و ویرانگر در این منطقه ساحلی و بندری شد.

فرماندار خرمشهر تاکید کرد وضعیت سیل بندها لحظه به لحظه در حال رصد هستند تا در صورت شکسته شدن نسبت به ترمیم و استحکام بخشی آنان اقدام لازم و فوری صورت گیرد.

وی وضعیت فعلی رودخانه کارون را در مقطع خرمشهر مناسب توصیف کرد و افزود: به دلیل طغیان رودخانه کارون و بالا آمدن سطح رودخانه، تردد شناورهای تفریحی و گردشگری به دلیل حفاظت ازجان مردم و گردشگران ممنوع است.

وی گفت: درصورت مشاهده تردد غیرمجاز قایق ها و شناورهای گردشگری، با آنان به صورت قانونی برخورد شده و شناور متخلف توقیف می شود.

هم اکنون دبی رودخانه کارون به اندکی بیش از سه هزار متر مکعب در ثانیه رسیده است.

افزایش دبی رودخانه کارون سبب پرآب شدن اروندرود شده به همین دلیل تردد شناورهای گردشگری دراین آبراه نیز به علت خطرآفرینی ممنوع است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار