۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

فعالیت 500 فروند قایق تفریحی در تالاب انزلی در نوروز

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی از فعالیت 500 فروند قایق تفریحی دارای مجوز در تالاب انزلی در 24 اسکله تالاب در ایام نوروز 98 خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۸۵

فعالیت 500 فروند قایق تفریحی در تالاب انزلی در نوروز

ابوالفضل چگینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: نوروز گذشته یک میلیون و 500 هزار نفر گردشگر به شهرستان انزلی وارد شدند که انتظار می رود در نوروز 98 با افزایش حداقل 20 درصدی همراه باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی، عنوان کرد: با توجه به اینکه تالاب انزلی یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان گیلان محسوب می شود، انتظار می رود در ایام نوروز بخش زیادی از گردشگران ورودی به انزلی از این تالاب بین المللی بازدید کنند.

وی اختصاص 300 میلیارد تومان جهت احیای تالاب انزلی تا سال 1400 را نشانه اهمیت فراوان زیست محیطی و گردشگری این تالاب در سطح ملی دانست.

این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی بیان داشت: در این راستا تمام شناورهای فعال در تالاب انزلی ساماندهی و پلاک گذاری شده اند و تمامی آنها موظف به رعایت موارد ایمنی حین گشت زنی در آب های تالاب هستند.

وی با اشاره به وجود 24 اسکله فعال گردشگری در تالاب انزلی اظهار داشت: در مجموع این اسکله ها، 500 فروند قایق تفریحی دارای پلاک قرمز در آب های تالاب انزلی تردد می کنند.

به گفته وی، در ایام نوروز گذشته، روزانه بین هشت تا 12 هزار نفر از خدمات گشت دریایی در تالاب انزلی بهره بردند که با توجه به پیش بینی افزایش ورود گردشگر در نوروز 98، انتظار می رود تعداد خدمات گشت دریایی در نوروز افزایش چشمگیری داشته باشد.

این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی در خصوص فعالیت کشتی میرزاکوچک خان نیز گفت: هم اکنون این کشتی در ساحل بندر انزلی پهلو گرفته و فقط خدمات اقامتی و پذیرایی با دارا بودن 120 تخت ،رستوران و کافی شاپ به گردشگران ارائه می دهد.

وی در خصوص ظرفیت اقامتی شهرستان بندر انزلی در ایام نوروز گفت: 83 هتل و هتل آپارتمان و نیز 280 خانه مسافر به گردشگران ورودی به بندر انزلی خدمات اقامتی ارائه خواهند داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی، بزرگ ترین آکواریوم خاورمیانه واقع در منطقه آزاد انزلی را یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری انزلی عنوان کرد.

چگینی همچنین به وجود مراکز خرید متنوع در منطقه آزاد انزلی و شهرستان انزلی اشاره کرد و گفت: گردشگران ورودی به این شهرستان همواره از مراکز خرید دیدن می کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح های ساماندهی ساحل انزلی در ایام تعطیلات عید به دلیل سرمای آب تعطیل خواهند بود، اذعان داشت: اوایل خرداد ماه این طرح های ساماندهی جهت شنای ایمن گردشگران بازگشایی خواهند شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار