۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

هشت اسکله گردشگری در خرمشهر ساخته می شود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از طرح ساخت هشت اسکله گردشگری و لایروبی رودخانه کارون با هدف توسعه صنعت گردشگری در خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۱۳۳

هشت اسکله گردشگری در خرمشهر ساخته می شود

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با فراهم کردن زیرساخت های گردشگری در خرمشهر می توان توسعه همزمان شهر و بندر را رقم زد.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر در زمینه گردشگری دریایی و توسعه آن پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است افزود: رودخانه های اروند و کارون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری هستند و می‌توانند به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شوند.

اسعدی گرایش سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دریایی در بندر خرمشهر را یادآور شد و گفت: یکی از موارد مهم، سرمایه گذاری در پسکرانه بندر خرمشهر است به طوری که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این راستا می تواند راهگشا باشد.

به گفته وی توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت 30 هکتار در دستور کار اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر  قرار دارد.

سال گذشته حدود دو میلیون گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه های خرمشهر دیدن کردند و امسال پیش بینی شده شمار گردشگران به علت شرایط جوی مناسب و سرسبزی منطقه افزایش قابل توجهی داشته باشد.

بندر خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود.

تا پیش از جنگ تحمیلی سالانه حدود 4.5 میلیون تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری می شد ولی با وجود گذشت 30 سال از پایان جنگ تحمیلی ، حجم تخلیه و بارگیری کالا به حدود دو میلیون تن در سال رسیده است.

همه تاسیسات زیرساختی و بندری خرمشهر در جریان اشغال دو ساله این شهر توسط ارتش بعثی عراق به کلی ویران شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار