۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
معاون وزیر حمل و نقل افغانستان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلاری ۱۱۴ تاجر افغان در بندر چابهار

سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلاری ۱۱۴ تاجر افغان در بندر چابهار
معاون وزیر حمل و نقل افغانستان از انجام مطالعات گسترده سه کشور هند، ایران و افغانستان در حوزه اقتصادی و ژئوپلتیکی منطقه خصوصا بندر چابهار خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۲۸
به گزارش مانا، امام محمد وریماچ، در حاشیه همایش بین‌المللی توسعه بندر چابهار از انجام مطالعات گسترده سه کشور هند، ایران و افغانستان در حوزه اقتصادی و ژئوپلتیکی منطقه خصوصا بندر چابهار خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که با ایجاد سهولت در بازار رقابتی، بتوانیم سرمایه گذاران بخش خصوصی افغانستان را به حضور در چابهار ترغیب و تشویق کنیم.
وی با بیان اینکه همه ما امروز در روز چابهار گرد هم جمع شده‌ایم و هدف از این گردهمایی جلب همکاری‌های اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاری و نشان دادن فرصت‌های ترانزیتی و سرمایه‌گذاری در چابهار است، خاطر نشان کرد: نکته‌ای که وجود دارد تعهد سه کشور ایران، افغانستان و هند برای توسعه اقتصادی و تجاری منطقه چابهار است.
معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در همین حال خبر داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال آینده روز چابهار با موضوع فرصت‌های ترانزیتی در افغانستان برگزار خواهد شد.
وریماچ ادامه داد: افغانستان یکی از شرکای بسیار اساسی ایران در بندر چابهار است به همین منظور ۱۱۴ تاجر افغان حدود ۶۰ میلیون دلار در چابهار سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تجار افغانی و بخش خصوصی افغانستان به سرمایه گذاری در بندر چابهار علاقمند هستند، گفت: یک سلسله موضوعات کوچک وجود دارد که باید در نشست‌های بعدی در مورد آنها صحبت کنیم.
معاون وزیر حمل و نقل افغانستان اظهار داشت: با رفع این چالش‌های کوچک می‌توانیم سرمایه گذاران و تجار افغانی را برای حضور در چابهار ترغیب کنیم. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار