۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

هشت نفر در آستارا غرق شدند

هشت نفر در آستارا غرق شدند
فرماندار آستارا تعداد غرق شدگان در آبهای شهرستان ساحلی آستارا را از ابتدای فعالیت طرح های شنا تاکنون هشت نفر اعلام کرد و گفت: تمام غرق شدگی ها در خارج از طرح های سالم سازی دریا و در زمان خارج از فعالیت ناجیان غریق صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۱۸۶۵

یونس رنجکش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی ایام تابستان امسال شاهد رشد چشمگیر گردشگران ورودی به شهرستان ساحلی آستارا بودیم که این امر راضی کننده است. البته پیش بینی می شود، ورود گردشگران همچنان تا پایان تعطیلات تابستان ادامه خواهد داشت که در نهایت اوایل مهر ماه آمار دقیق تعداد گردشگران ورودی به آستارا اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از تفریحات ساحلی و دریایی در نوار ساحلی این شهرستان در ایام تابستان بیان داشت: تلاش کردیم در این مدت خدمات با کیفیتی در اختیار گردشگران قرار دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: امسال شاهد خدمات دهی سه طرح سالم سازی در نقاط مختلف ساحلی شهرستان آستارا به گردشگران ورودی بودیم.

به گفته رنجکش، یکی از این طرحهای ساماندهی دریا امسال به عنوان طرح الگویی فعالیت خود را از تیر ماه آغاز کرده که بسیار مورد استقبال نیز واقع شده است.

این مقام مسئول در شهرستان آستارا با بیان اینکه طرح الگویی مذکور فقط مختص فصل تابستان نیست، اضافه کرد: فازهای بعدی این طرح الگویی در طول سال به ترتیب افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفته های خود به استقرار ناجیان غریق در نقاط خطر آفرین ساحلی آستارا طی تابستان امسال اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس بررسی های کارشناسی شده 13 نقطه ساحلی خطرآفرین در نوار ساحلی شهرستان آستارا وجود دارد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: نیاز 13 نقطه خطرآفرین جهت پوشش دهی کامل به 20 نفر ناجی بود که به دلیل مشکلات مالی تعدادی کمتر از 20 نفر ناجی امسال در این نقاط مستقر شدند.

وی همچنین تعداد غرق شدگان در آبهای شهرستان ساحلی آستارا را از ابتدای فعالیت طرح های شنا تاکنون هشت نفر اعلام کرد و گفت: تمام غرق شدگی ها در خارج از طرح های سالم سازی دریا و در زمان خارج از فعالیت ناجیان غریق صورت گرفته است.

رنجکش تاکید کرد: گزارش های ارسالی حاکی از این بوده است که غرق شدگان در زمان طوفانی بودن دریا و در اعماق زیاد دچار غرق شدگی شده اند.

وی با بیان اینکه تمام غرق شدگان بزرگسال و مرد بوده اند، اظهار داشت: شش نفر از غرق شدگان غیربومی و از اهالی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی بوده اند و دو نفر از غرق شدگان نیز بومی آستارا بوده اند.

فرماندار آستارا در ادامه در خصوص طرح همیار گردشگر که قرار بود در شهریور ماه اجرایی شود، اذعان داشت: از آنجا که اجرایی شدن این طرح منوط به برگزاری کلاس های آموزشی برای داوطلبن است، لذا اجرای این طرح توسط افراد آموزش دیده از تابستان سال آینده در سواحل اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، در قالب طرح همیار گردشگر، افراد آموزش دیده با استقرار در نوار ساحلی آستارا، ضمن ارائه راهنمایی لازم در زمینه گردشگری منطقه، نکات لازم جهت حفظ محیط زیست سواحل  و دریا را به گردشگران گوشزد خواهند کرد.

 

برچسب ها: غرق آستارا
ارسال نظرات
آخرین اخبار