۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
درمجمع بین‌المللی تغییرات آب و هوایی جهان در تهران مطرح شد:

تغییر سطح دریاها با انتشار گاز‌های گلخانه‌ای

تغییر سطح دریاها با انتشار گاز‌های گلخانه‌ای
مدیران مجمع بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در نشست با مدیران و کارشناسان سازمان هواشناسی ایران نسبت به افزایش گاز‌های گلخانه‌ای و تأثیر آن در گرمتر شدن زمین هشدار دادند.
کد خبر: ۸۰۹۹۴
به گزارش خبرنگار مانا نشست اطلاع رسانی و آموزش هیئت بین الدول تغییر اقلیم صبح امروز در سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.
این نشست آموزشی که با حضور دکتر سوکونا معاون مجمع بین‌المللی تغییرات آب و هوایی جهان (IPCC) و جاناتان لین رئیس بخش اطلاع‌رسانی IPCC تعدادی از رؤسا، معاونین کارگروه‌ها، مؤلفان و ویراستاران ششمین گزارش جامع تغییر اقلیم از کشور‌های مختلف در سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.
هدف از برگزاری این نشست ارائه فعالیت‌ها و یافته‌های هیئت بین‌الدول تغییر اقلیم (IPCC)، فرایند تهیه ششمین گزارش جامع تغییر اقلیم، افزایش آگاهی خبرنگاران، سیاست‌گذاران، دانشگاهیان و همچنین تشویق مشارکت محققین و انجمن‌های علمی منطقه‌ای در فعالیت‌های IPCC است.
به گزارش خبرنگار مانا دکتر سوکونا معاون IPCC تغییر اقلیم را یک مسئله بسیار گسترده بیان کرد و گفت: گاز‌های گلخانه‌ای باعث گرمتر شدن زمین شده است و این گرمایش به طور یکنواخت اتفاق نیفتاده و بیشتر در نواحی قطبی صورت گرفته است.
وی گفت: مسئله بیابان‌زایی و تغییرات سطح دریا در چند دهه گذشته افزایش بسیار داشته است.
وی افزود: اگر دمای کره زمین چهار درجه بالا برود بر سیستم غذایی و کشاورزی و تغذیه اثرگذار خواهد بود.
دکتر سوکونا تأثیر انسان در سیستم اقلیمی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: هر چه بیشتر وضعیت اقلیم تحت تأثیر قرار گیرد با ریسک بیشتری مواجه خواهیم شد البته برای محدود کردن تغییرات اقلیم ابزار‌هایی وجود دارد.
معاون IPCC تصریح کرد: بیشترین حد افزایش دما در کره زمین نمی‌تواند بیشتر از دو درصد باشد و تمام تحولاتی که در قاره‌ها اتفاق می‌افتد باید برای حفظ این دو درصد باشد و چنان چه روند انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ادامه پیدا کند با مشکل مواجه می‌شویم.
در ادامه این نشست دکتر لین رئیس بخش اطلاع‌رسانی IPCC نیز گزارشاتی از فعالیت‌های IPCC ارائه کرد و گفت: هیئت بین‌الدول تغییر اقلیم (IPCC) نهاد ارزیابی‌کننده علمی تغییر اقلیم در سازمان ملل متحد است که از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۸۸ تاکنون تعداد ۵ گزارش جامع و چندین گزارش ویژه از سوی IPCC تهیه شده است همچنین IPCC مسئول تهیه دستورالعمل فهرست گاز‌های گلخانه‌ای ملی جهت ارائه به کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد است.
وی ادامه داد این نهاد در حال حاضر در ششمین دوره فعالیت خود قرار دارد که در طی آن ششمین گزارش جامع تغییر اقلیم به همراه سه گزارش ویژه و یک دستورالعمل فهرست‌برداری گاز‌های گلخانه‌ای نیز تهیه می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار