۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

نشست ویژه گره‌گشایی از مشکلات احداث بندر خمیر/بنادر جنوبی نیازمند توسعه روزافزون هستند

کمیته بندری و دریایی مجلس به ریاست حسین هاشمی تختی نماینده هرمزگان و با حضور همتی استاندار هرمزگان و راستاد رئیس سازمان بنادر و اعضای این کمیته در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۷۸۷

به گزارش مانا، حسین هاشمی‌تختی در جلسه کمیته بندری و دریایی مجلس که با حضور استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت بنادر هرمزگان در اقتصاد ملی و انتظار مردم از نقش متقابل بنادر در توسعه منطقه‌ای، اظهار کرد: برنامه‌های کلان سازمان بنادر همواره مورد توجه و نظارت مجلس و کمیسیون عمران قرار داشته و تاکنون در جلسات متعددی، آخرین وضعیت حمل و نقل دریایی و توسعه عملیات و ظرفیت بنادر مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی افزود: نیاز به توسعه روزافزون بنادر جنوبی کشورمان همواره احساس می‌شود و رقبای منطقه‌ای در این حوزه بسیار فعال‌از ما عمل کرده‌اند و باید عزم خودمان را برای جبران عقب‌افتادگی‌ها دوچندان کنیم.

نماینده بندرعباس درباره توسعه بنادر محلی نیز عنوان کرد: اثربخشی بنادر به فعالیت حرفه‌ای و تخصصی آنها است و بخش خصوصی در طول دو دهه اخیر سرمایه بالایی را در بنادر سرمایه‌گذاری کرده‌ است که به ایفای نقش مطلوب‌تر بنادر کمک فراوانی کرده است.

هاشمی تختی بر اهمیت رفع سریع موانع ساخت بندر چندمنظوره خمیر نیز تاکید کرد و عنوان داشت: این شهر ساحلی با در اختیار داشتن بک بندر چند منظوره می‌تواند توسعه ویژه‌ای یابد و مشکلات احصاء شده این طرح باید سریعتر برطرف شود.مقرر شد تا مقدمات برگزاری مناقصه مجتمع بندری خمیر انجام و عملیات اجرایی آن بلافاصله آغاز شود.

اضافه می‌شود: در این جلسه مقرر شد مقدمات برگزاری مناقصه مجتمع بندری خمیر انجام و عملیات اجرایی آن بلافاصله آغاز شود.

برچسب ها: بندر خمیر
ارسال نظرات
آخرین اخبار