۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

انتقاد نماینده خرمشهر از ورود کالای قاچاق به منطقه آزاد اروند

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از ورود کالای قاچاق به منطقه آزاد اروند انتقاد کرد و ادامه آن را تهدیدی برای اقتصاد ملی کشور خواند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۴۴۲

عبدالله سامری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: کالای قاچاق پس از اینکه وارد منطقه آزاد اروند می شود، بدون مزاحمت از گیت‌های منطقه آزاد اروند عبور و وارد بازار می شود.

وی گفت: تا زمانی که نظارت درست و ضابطه مندی بر گیت های ورود و خروجی منطقه آزاد اروند صورت نگیرد، روند خروج کالای قاچاق از منطقه آزاد اروند ادامه خواهد داشت.

این نماینده مجلس گفت: هنوز نظارت بر گیت‌های منطقه آزاد اروند عملیاتی نشده است و باید مسؤولان مربوطه به زودی وارد عمل شوند.

وی عنوان کرد: عدم نظارت بر گیت‌ها باعث ایجاد ناامنی در محدوده منطقه آزاد اروند می شود چرا که ممکن است علاوه بر ورود کالای قاچاق، سلاح  و وسایل امنیتی و غیرمجاز نیز وارد شود.

سامری اظهار کرد: کانتینر‌ها در ورودی گمرک خرمشهر کنترل می‌شود اما این کافی نیست و هنور اشکالاتی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود.

در همین حال مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند محصوراست و گیت های ورودی و خروجی نیز فعال هستند گفت:همه تدابیر لازم را برای خروج غیرقانونی کالا ازمنطقه آزاد اروند بکار خواهد بست.

اسماعیل زمانی افزود: ورود کالا به منطقه آزاد اروند با نظارت دقیق گمرک های خرمشهر ، آبادان و منطقه آزاد اروند صورت می گیرد.

شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان و جزیره مینو در محدوده منطقه آزاد اروند هستند.

شایان ذکر است محدوده منطقه آزاد اروند هم اکنون 32هزار هکتار است و همه محدوده آن فنس کشی شده و از سرزمین مادری جدا شده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار