روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

چراغ سبز هم زمان کانال سوئز به تانکر و فله

چراغ سبز هم زمان کانال سوئز به تانکر و فله
در تلاش برای حفظ جایگاه رقابتی، اداره کانال سوئز (SCA) تخفیف های جدیدی را برای نرخ کرایه حمل کشتی های حمل فله و تانکر معرفی کرده است.
کد خبر: ۸۰۱۶۰
به گزارش گروه بین الملل مانا اداره کانال سوئز(SCA) در راستای رقابت با کانال توسعه یافته پاناما ، هم زمان تخفیف های جدیدی را برای نرخ کرایه حمل شناورهای فله خشک و تانکر در نظر گرفته است.
با در نظر گرفتن تغییرات اخیر در بازارهای جهانی کشتیرانی و اقتصاد جهانی و هم چنین در راستای سیاست های بازاریابی انعطاف پذیر،SCA بخشنامه جدیدی را صادر کرد.
در این بخشنامه آمده است: تخفیف نرخ کرایه حمل برای شناورهای بارگیری شده یا بلست فله خشک که از مقصد ساحل شرقی آمریکای شمالی به کانال سوئز می آیند و یا اینکه قصد حرکت از کانال به سمت بنادر واقع شده در شمال ساوانا را دارند، اعمال خواهد شد.
به شناورهایی که از ساحل شرقی آمریکای شمالی به کانال سوئز می آیند و یا قصد حرکت از کانال مذکور به سمت بنادر واقع شده درغرب شبه جزیره هند مانند کراچی به بندر کوچین را دارند نیز تخفیف 20 درصدی در عوارض معمولی اعطا خواهدشد. افزون بر این، شناورهایی که به سمت شرق بندر کوچین شامل شرق دور در حال حرکت هستند، از تخفیف 60 درصدی عوارض نیز بهره مند می شوند.
این گزارش ادامه داد: شناورهای بارگیری شده یا بلست که از سمت بنادر جنوب ساوانا مانند خلیج آمریکا، دریای کارائیب و مناطق آمریکای لاتین به کانال سوئز می آیند و یا به سمت بنادر شرق شبه جزیره هند می روند، شامل تخفیف 45 درصد خواهند شد، از سوی دیگر شناورهایی که از کانال سوئز به سمت بنادر واقع شده در شرق بندر کوچین تردد می کنند، تخفیف 75 درصد را خواهند چشید.
لازم به ذکر است: کانال سوئز در حال رقابت با کانال توسعه یافته پاناما است، این کانال در ماه اکتبر سال گذشته، کاهش عوارض را برای کشتی های کانتینری در نظر گرفت.
در بخش تانکر نیز داستان تخفیف ها روایت می شود، به طوریکه اداره کانال سوئز تخفیف های جدید را برای مسیرهای مشخص تردد تانکر معرفی کرده است، هدف از این امتیاز، تشویق شناورها به عبور از کانال پاناما به جای شبه جزیرهCape of Good Hope ذکرشده است.
کاهش حدود 45 درصدی نرخ کرایه حمل برای تانکرهای نفت خام که از بنادر در خلیج آمریکا و منطقه کارائیب به کانال سوئز می آیند و از این کانال به سمت بنادر در بخش غربی شبه جزیره هند- از کراچی به کوچین- حرکت می کنند، در نظر گرفته شده است. افزون بر این، به شناورهای که از کانال سوئز به بنادر شرق بندر کوچین می روند، تخفیف 75 درصد داده می شود.
همچنین انتظار می رود تخفیف های نرخ کرایه حمل که تقریبا نیمی از آن ها برای تانکرهای حمل نفت خام از خلیج آمریکا به هند اعمال می شود، سبب تقویت واردات به هند شود.
در ادامه این گزارش آمده است: تانکرهای حمل نفت خام که از بنادر آمریکای لاتین به کانال سوئز می آیند و به سمت بنادر شبه جزیره هند از کرانچی به کوچین حرکت می کند، از تخفیف 65 درصدی عوارض بهره مند خواهند شد. علاوه بر این، هر نفتکش غول پیکری که از سمت جنوب به کانال سوئز می آید، مبلغ سر جمع 155 هزار و 180 هزار دلار را در سفر برگشت بلست پرداخت می کند.
این گزارش در پایان نوشت: تخفیف ها تنها برای تانکرهای حمل نفت خام قابل الاجرا است، تانکرهای حمل مشتقات نفتی و مایعات شیمیایی مشمول تخفیف قرار نخواهند گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار