۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

افزایش 25درصدی درآمد گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در 10 ماه نخست سال جاری مجموع درآمد واحدهای گمرکی خوزستان به بیش از 29هزار میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25درصد افزایش نشان می دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۴۵۳
افزایش 25درصدی درآمد گمرکات خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، محمدرضا جعفری به مناسبت روز جهانی گمرک در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در سال جاری صادرات کالای های غیرنفتی از گمرکات خوزستان 15میلیون و505 هزار تن به ارزش پنج میلیارد و 890میلیون ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 10درصد و از لحاظ ارزشی 23درصد رشد داشته است.
به گفته وی بیشتر کالاهای صادراتی غیرنفتی شامل محصولات پتروشیمی، کلینگر، آهن آلات، موادغذایی، گندم، سنگ آهن، پلی اتیلن، مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی بوده که به کشورهای تایلند، کره جنوبی، چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه و مالزی صادر شده است.
ناظر گمرکات خوزستان حجم واردات کالا از گمرکات استان را در سال جاری 12میلیون و 896هزار تن به ارزش شش میلیارد و 163میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان واردات کالا در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزنی سه درصد و از لحاظ ارزشی 17درصد افزایش داشته است.
جعفری در ادامه گفت: در این مدت کشورهای برزیل، امارات متحده عربی، اوکراین، آلمان،  هندوستان، کره جنوبی و فرانسه بیشترین کالاها را از طریق گمرکات خوزستان به ایران صادر کردند. انواع نهاده های دامی، تجهیزات مکانیکی، ماشین آلات سنگین، برنج، شکر، لاستیک و جو بیشترین حجم کالاهای وارداتی از گمرکات خوزستان بوده است.
جعفری تصریح کرد: در سال جاری بیش از یک میلیارد دلار کالای نفتی از طریق مرزهای زمینی و دریایی به عراق صادر شده است. خرمشهر، بندر امام، ماهشهر و اهواز مهم ترین واحدهای گمرکی خوزستان هستند.
گمرکات خوزستان از نظر وزن کالاهای صادراتی در کشور اول و از لحاظ ارزش کالاهای صادراتی غیرنفتی پس از گمرکات هرمزگان در رتبه دوم کشوری قرار دارد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار