۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

درک مشترک ارگان های دریایی از توریسم دریایی ضروریست

زمانی که دستگاه های مرتبط با امور دریایی به درک مشترکی از توریسم دریایی برسند، فضای مناسب برای ایجاد این بخش از صنعت توریسم و رونق آن در کشور فراهم خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۱۵۴
درک مشترک ارگان های دریایی از توریسم دریایی ضروریست
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهردر گفتگو با خبرنگار مانا گفت: دلیل وجود مشکلات در حوزه توریسم دریایی کشور، بیشتر در زمینه قوانین و ایجاد موانع برای سرمایه گذاری از سوی دستگاه های متولی است.                                             
ناصرامیرزاده ادامه داد: مهمترین این موانع معمولا از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در پروژه های توریسم دریایی اعمال می شود که یکی از اصلی ترین آنها، بحث تجاوز به حریم دریا و ساحل توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی است که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام می شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه های توریسم دریایی در سواحل جنوبی و شمالی کشور زمانی که به مرحله اجرایی می رسند، برخی دستگاه های متولی به دلیل وجود برخی مشکلات و قوانین، مانع از ادامه کار آن پروژه می شوند.                                                                               
این مقام مسئول در استان بوشهر بر ضرورت توسعه هر چه سریعتر توریسم دریایی کشورمان در جنوب خلیج فارس، تاکید کرد و بیان داشت: ستاد تسهیلات سفراستان بوشهر از کمیته های مختلفی تشکیل شده است که یکی از این کمیته ها، کمیته گردشگری دریایی است.                                         
وی تصریح کرد: ریاست کمیته گردشگری دریایی ستاد تسهیلات سفرهای استان به عهده رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.                    
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اذعان داشت: این امر حکایت از اهمیت موضوع توریسم دریایی در ستاد تسهیلات سفرهای استان بوشهر است تا اندازه ای که متولی اصلی رسیدگی به این بخش از توریسم را در اختیار سازمان بنادر قرار داده است.                                                      
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، توسعه توریسم دریایی دراستان بوشهر نیازمند همکاری تنگاتنگ و فرابخشی دستگاه های مختلف از جمله آب منطقه ای استان، اداره محیط زیست بوشهر، اداره بنادر و دریانوری استان و ... است.                                                             
امیرزاده به ضرورت همکاری های فرابخشی در توریسم دریایی در آبهای کشور تاکید کرد: زمانی که دستگاه های مذکور به درک مشترکی از توریسم دریایی برسند، فضای مناسب برای ایجاد این بخش از صنعت توریسم فراهم خواهد شد.                                                                                                        
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر،اذعان داشت: آن زمان است که شرایط مناسب نیز برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و زیرساختهای لازم برای توسعه صنعت توریسم دریایی نیز فراهم می شود.
این مقام مسئول در استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم دریا های کشور دراقتصاد به ویژه اقتصاد جامعه محلی خاطرنشان ساخت: توریسم دریایی نمونه بارز کسب درآمد و توسعه اقتصادی جوامع محلی و ساحل نشین از طریق دریا و ساحل است.
به گفته وی، از سوی دیگر اشتغالزایی در جوامع ساحل نشین از طریق توریسم ساحلی و دریایی، زمینه های رشد هر چه بیشتر توریسم دریایی را از سوی  جامعه محلی فراهم خواهد کرد.
امیرزاده بیان داشت: همچنین نیازاست هر چه سریعتراقدامات موثری در راستای شناسایی متولی اصلی توریسم دریایی در کشور صورت گیرد.
وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: هم اکنون مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت دوازدهم، در حال انجام اقدامات موثری در زمینه توسعه توریسم دریایی هستند که این اقدامات بسیار امیدوار کننده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار