۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
رئیس اتاق بازرگانی مشترک جمهوری اسلامی ایران و عمان خبر داد:

مذاکرات جدید برای راه اندازی خط کشتیرانی به بندر صحار

رئیس اتاق بازرگانی مشترک جمهوری اسلامی ایران و عمان از راه اندازی دو خط جدید کشتیرانی از چابهار و بوشهر به بندر صحار عمان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۹۴۲
مذاکرات جدید برای راه اندازی خط کشتیرانی به بندر صحار
محسن ضرابی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:راه اندازی این دو خط کشتیرانی در دستور کار اتاق بازرگانی مشترک جمهوری اسلامی ایران و عمان قرار دارد.
وی با اشاره به تمایل مسئولان عمانی برای توسعه روابط اقتصادی و گسترش خطوط کشتیرانی بین بنادر دو کشور افزود: راه اندازی خطوط کشتیرانی با کشورهای همسابه ، اسکان دسترسی به بازارهای جدید را برای تجار و بازرگانان فراهم می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک جمهوری اسلامی ایران و عمان با اشاره به اینکه حضور فعال تر تجار و بازرگانان دو کشور ابراز امیدواری کرد: حجم مبادلات تجاری دو کشور از 540میلیون دلار فعلی به پنج میلیارد دلار در پنج سال آینده برسد.
ضرابی تصریح کرد: افتتاح خط کشتیرانی بندر خرمشهر – صحار عمان گامی مهمی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور برادر و مسلمان ارزیابی می شود و امیدواریم حجم مبادلات دو کشور را افزایش دهد.
وی روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان را در منطقه نمونه دانست و افزود: همه موانع توسعه روابط اقتصادی با عزم مسئولان دو کشور برداشته می شود.
خط کشتیرانی خرمشهر –بندر صحار روز شنبه نهم دی ماه با حضور سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران ، استاندار خوزستان و جمعی از تجار و مدیران کل بنادر و دریانوردی خرمشهر و خوزستان به طور رسمی افتتاح شد.
هم اکنون خط کشتیرانی منظم مسافری بین خرمشهر – کویت فعال است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار